Hej,
Har nogle rør i et ældre hus, som har været isoleret ifølge nedenstående billede. Meget var slidt, og jeg overvejer at erstatte det. Kan nu ikke finde nogen isolering, der kan dække alle rørene i ét stræk. Rørene sidder tæt op ad hinanden, så det er svært med de almindelige rørisoleringer.
Er der nogen, der har nogle tips?
Har nogle rør i et ældre hus, som har været isoleret ifølge nedenstående billede. Meget var slidt, og jeg overvejer at erstatte det. Kan nu ikke finde nogen isolering, der kan dække alle rørene i ét stræk. Rørene sidder tæt op ad hinanden, så det er svært med de almindelige rørisoleringer.
Er der nogen, der har nogle tips?
Hej. Tak for hurtigt svar. Behøver det være aluminiumsbelagt? Ligesom disse rørisoleringer:useless sagde:
https://cdon.se/bygg-verktyg/roriso...VSrLICh3FBgrXEAQYBCABEgIsG_D_BwE&gclsrc=aw.ds
De to hvide er til brugsvandet, og de to i kobberfarve er til radiatorerne. Blandingen af kolde og varme rør. Tidligere var de svøbt med en lilla slags isolering, som du ser på billedet. Kolde rør kan have kondens, så man skal måske svøbe dem i noget plast eller noget. Ved ikke, hvor vigtigt det er.useless sagde:
Brugsvandsrøret kan blive lidt koldt, men det plejer ikke at være noget problem, da man ikke skyller vand så længe ad gangen.
Jeg ville have brugt sådan en her:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Jeg ville have brugt sådan en her:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Virker denne tror du? https://www.hornbach.se/shop/Isoler...MIyJSWqZDt8gIVBTcYCh0mQA1xEAQYASABEgJHrvD_BwEuseless sagde:
Er nemlig på hornbach nu
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 indlæg
Egentlig dårligt at have rørene på et koldloft. Hvis der bliver et længere strømsvigt, når det er koldest, er isolering ikke nok. Men det ser ud til at have klaret sig i mange år indtil videre.
Jeg havde også vandrør på koldloftet, men flyttede dem ind i bjælkelaget under et opvarmet rum, da gulvene alligevel var fjernet.
Jeg havde også vandrør på koldloftet, men flyttede dem ind i bjælkelaget under et opvarmet rum, da gulvene alligevel var fjernet.
Tak for infoen. Bliver ingen flytning af rør lige nu i hvert fald, må se længere frem.imported_Benno sagde:
Egentlig uheldigt at have rørene på det kolde loft. Bliver der et længere strømsvigt, når det er som koldest, er det ikke nok med isolering. Men det ser ud til, at det har klaret sig i mange år indtil nu. Jeg havde også vandrør på det kolde loft, men flyttede dem ind i bjælkelaget under opvarmet rum, da gulvene alligevel var fjernet.
Klik her for at svare

