Kalle91
Hej,

Har nogle rør i et ældre hus, som har været isoleret ifølge nedenstående billede. Meget var slidt, og jeg overvejer at erstatte det. Kan nu ikke finde nogen isolering, der kan dække alle rørene i ét stræk. Rørene sidder tæt op ad hinanden, så det er svært med de almindelige rørisoleringer.

Er der nogen, der har nogle tips?
 
  • Gammelt husloft med flere isolerede rør, nogle med slidt isolering og papirmaterialer, tæt monteret under skråt loft.
Netmåtte og ståltråd. Fungerede allerede for 50 år siden.
 
Hvad er det for nogle rør?
 
Kalle91
useless useless sagde:
Hvad er det for nogle rør?
De to hvide er til brugsvandet, og de to i kobberfarve er til radiatorerne. Blandingen af kolde og varme rør. Tidligere var de svøbt med en lilla slags isolering, som du ser på billedet. Kolde rør kan have kondens, så man skal måske svøbe dem i noget plast eller noget. Ved ikke, hvor vigtigt det er.
 
Kalle91
useless useless sagde:
Tappvandrøret kan blive lidt koldt, men det plejer ikke at være noget problem, da man ikke skyller vand så længe ad gangen.
Jeg ville have kørt med sådan en her:
[link]
Virker denne tror du? https://www.hornbach.se/shop/Isoler...MIyJSWqZDt8gIVBTcYCh0mQA1xEAQYASABEgJHrvD_BwE

Er nemlig på hornbach nu:rofl: den du sendte ser ud til at være svær at finde... samt dyr. Tænkte jeg måske kan blive færdig med indkøbet i dag.
 
Det er vel det samme som jeg linkede til stort set.
 
Kalle91
useless useless sagde:
Det er vel det samme som jeg linkede til stort set.
Ser sådan ud...
 
  • Ruller af isoleringsmateriale fra Rockwool pakket ind i plast, placeret på en trækonstruktion.
Egentlig dårligt at have rørene på et koldloft. Hvis der bliver et længere strømsvigt, når det er koldest, er isolering ikke nok. Men det ser ud til at have klaret sig i mange år indtil videre.
Jeg havde også vandrør på koldloftet, men flyttede dem ind i bjælkelaget under et opvarmet rum, da gulvene alligevel var fjernet.
 
Kalle91
imported_Benno imported_Benno sagde:
Egentlig uheldigt at have rørene på det kolde loft. Bliver der et længere strømsvigt, når det er som koldest, er det ikke nok med isolering. Men det ser ud til, at det har klaret sig i mange år indtil nu. Jeg havde også vandrør på det kolde loft, men flyttede dem ind i bjælkelaget under opvarmet rum, da gulvene alligevel var fjernet.
Tak for infoen. Bliver ingen flytning af rør lige nu i hvert fald, må se længere frem.
 
Kalle91
useless useless sagde:
Det er vel det samme som jeg linkede til stort set.
Tak for støtten. Så fik man det overstået(y):cool:
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.