Jeg tænkte på at bygge to elementrør ind, som løber langs loftet midt i et kælderrum. Jeg vil gerne bygge dem ind som en kasse og sætte spots i. Hvordan skal jeg lave reglarne, og hvilket materiale, er det gips, der gælder?

Taknemmelig for hurtige meninger!!!

Spontant så ville jeg lave en kasse af gips eller spånplade med 45X45 regler i hjørnerne. Tænk bare på at gøre kassen stor nok til spottene.

Det jeg ikke har klart for mig er HVORDAN jeg skal regne??? Rummet er 3,6 meter så kassen bliver lang. dybden og bredden er ca. 40 cm...

Er den mod en væg, eller skal du have en u-formet kasse?

Hvis det er mod en væg, sæt en regel i loftet, sig 5 cm udenfor rørene. Tag spånplade, det bliver nemmest, og skær den til, så den når passende langt ned. Tag nu en 45X45 og skru den fast på indersiden. Sæt en ny regel mod væggen, så undersiden af denne regel kommer på samme højde som den, du lige skruede op. Skær nu et "låg" ud og skru det fast nedenunder.

Hvis det er en u konstruktion, så lav to sider ifølge ovenstående og derefter en bund.

Det jeg ikke ved, er hvilke afstande der skal være for spot'erne, eller om man skal have varmesikring til dem.

tak! Jeg må lave u konstruktionen...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.