Udestående del af pladen mindre end støberøret (150mm). Har nuværende højde af støberøret (1200)

Overvejet at støbe en 10x30cm plade uden for kanten, men er det hensigtsmæssigt og i så fald hvordan (bore armering ind i pladen osv?) Hvordan ville du løse det?
Brun gjutrör bredvid en betongplatta med stenskravel på marken omkring. Soppa pyser i kanten af platta.

Jeg ville bare sætte en klods under røret indtil betonen var hærdet...

Hvad skal plinten bruges til?

F fribygg sagde:
Jeg ville bare sætte en klods under røret, indtil betonen havde hærdet...
Interessant, det bliver jo uden tvivl lettere.. så intet problem at lade det stykke "hænge i luften" bagefter altså?

Skære op røret svarende til eksisterende beton og sænke det til jordniveau. Fastgør armering i eksisterende beton.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Centano Centano sagde:
Hvad skal fundamentet bruges til?
Til reglar for terrassebrædder og pooltag, ingen enorme vægte men det må ikke flytte sig. To 8mm jern tænkte jeg på i hver, er det nok?
Udenpå fyldes op med grus/kross efter væggen er færdig med at brænde, og lægger beton i vinkel langs resten for afvanding.

F Fluxor sagde:
Skære røret op svarende til den eksisterende beton og slippe det ned til jordniveau. Fastgør armering i den eksisterende beton.
Behøver hele rørets højde ovenpå pladen desværre

Bedste svar

B biggles34 sagde:
For regler til terrasse og pooltag, ingen enorme vægte, men må ikke bevæge sig. To 8mm jern tænkte jeg mig i hver, er det nok?
Ydersiden fyldes op med grus/skærver efter væggen er hærdet, og lægger beton i en vinkel langs resten for afvanding.
B biggles34 sagde:
Interessant, det bliver jo unægtelig enklere.. så intet problem at lade den del "hænge i luften" bagefter altså?
Hvis du skal have grus rundt omkring den nederste del af forskalingsrøret kan du fylde inden støbning og springe klodsen over, det behøver ikke overbearbejdes

• Synes
biggles34
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.