Hvordan laver man tekst ligesom den på billedet? Dremel og stållineal samt en stødig hånd? Små mejsler?
Træbræt med brændemærket tekst "Bike Rally 2014" og en cykelgrafik. En åbnet flaskeåbner ses ved siden af.

Eller Photoshop ;)

Udskåret tekst i datastyret skaeremaskine på tynd selvklæbende gummimåtte, som derefter sandblæses, når gummimåtten er lagt på træpladen.

Jeg ville sige, at det er gjort med laser, fordi overfladen er brændt.

Uh, hvor kedeligt. Jeg så for mig, hvordan nogen havde siddet med stållinjal, gravyrspidser og lup.

Men så må jeg finde på en egen løsning for at lave flotte tekster i træ :)

Tror produkterne ville blive dyre, hvis man gjorde det i hånden, men pokkers eksklusive:thumbup:

Arbejder med sådan en laser og gætter på, at det tager cirka 5 min at gravere den logo.

I
Tror ikke den er graveret men påklæbet.
En væg med et relief af en motorcykel og teksten "JULY 2014", som ser ud til at være tilføjet snarere end indgraveret i overfladen.

Når skyggen bliver indad i bogstaverne, skal de være lavere end træet rundt om..

I
jixxer sagde:
Nej skyggen bliver indad i bogstaverne, så de må være lavere end træet omkring..
Jeg synes, det ser ud som om de er hævede, især cyklen, men jeg kan tage fejl, måske en synsbedrag.
Kan vi ikke få et foto fra en anden vinkel? Eller endnu bedre, et svar på gåden positiv eller negativ tekst?

Læg mærke til, at bogstaver, cykelhjul er lyse i underkant og mørke i øvre kant, lyset falder på nedenfra.

Senest redigeret af en moderator:
Nja nok tror jeg du ser forkert når jeg ser på det ser jeg det som nedfældet, og at skyggerne bekræfter det for skulle de have været hævet, ville skyggerne ved samme lys have været i nederkant uden for teksten, men jeg har haft forkert før:p

I
Lynet slår lige under "RALLY", havde det været negative bogstaver burde den øverste del af dem have været belyst. Synes jeg.

Jo du har en pointe men det bliver stadig forkert for da burde skyggen have været udenfor bogstaverne på oversiden. Så ser jeg det som om det er taget udendørs og at det er solen som laver skyggerne for hvis du ser på forseglingen til champagneproppen som ligger i underkanten bliver skyggen for lang for at det skulle være af blitz da burde den have været direkte under eller lidt ovenover.

I
Jo det er sandt, skyggerne er lidt mystiske. Får ikke rigtig styr på skyggerne på trætrallen heller, passer ikke med kapsylen, som jeg heller ikke synes giver et korrekt skyggemønster. Bliver vel til at afvente svar fra TS.

Bortset fra skyggerne, når jeg sidder og kigger på teksten, er den dels positiv og dels negativ. Samme synsbedrag som den der trappe, der vender.
Trappe-illusion tegning der ser ud til at vende om, skaber en optisk illusion med skygger, der spiller med perspektivet. Ligner en umulig trappe.

Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
pj87
  • Laddar…
Tror de ligger på et bord som er hvidmalet og trallen er brun derfor de bliver mærkeligt med skyggerne. Så det som taler for laser eller blæstret er at man ser ujævnheder af at ådringen i træet er forskelligt hårde. Men vi må vente på chrissofsweden så vil hævet eller ej få sit svar:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.