Hej.

Jeg tænkte på at høre om tips/råd til, hvordan jeg skal gøre med vandforbindelsen i væggen i garagen.
Ydervæggen er isoleret og plastret, jeg har monteret en 45*45 udenpå for at få en installationsvæg. I denne kommer det indkommende vand, mellem plastik og osb. Der vil blive en form for y-forbindelse her for at gå til en vandudkaster samt videre til en vv-beredare og derefter til en håndvask.

Ville I trække alt i eller udenpå væggen?

//Jimmy

Gå med udenpålligande rør til vvb samt ts er nok at foretrække. Hvilken dn til fødningen til garaget?

Mvh

spekerök sagde:
Gå med udenpåliggende rør til vvb samt ts er nok at foretrække. Hvad for dn på matningen til garagen?

Mvh
Hvad er dn ?

Dimension

Tak, ca. 12 mm indvendigt

Pex, pem eller prisol?

mvh

Det er pex

Så bør du kunne vinkle den ud fra væggen så godt det går. Derefter et T-rør på for vandudtag, så videre mod berederen. Hvis den er 12mm indvendigt er den 18mm udvendigt gætter jeg på.
Mvh

Nysgerrigt spørgsmål, hvorfor er det at foretrække at trække på ydersiden væg?

Hvor langt vil vvb og ts være fra hinanden?

mvh

Senest redigeret:
Har du som tankegang at trække rørene skjult så fungerer det, hvis du bruger prisolrør og bøjer dem ud ved ansl, tapstederne med en god rørebukker til prisol, bøjningen får en kort radius. Synes det bliver trangt i væggen til en bukkefikstur f.eks. til rør i rør 15x2.5, det går, hvis udslippet bliver mellem reglarne, hvor byggestoffet er som snottet.

Eftersom der ikke var så mange rør, der skulle trækkes på væg, syntes jeg udenpåliggende rør havde fungeret.

mvh

Vvb til ts ca. 6 meter

Min første tanke var at have de i væggen, men ved ikke rigtig hvordan jeg skulle løse første samling, derfor mit første indlæg.
Og da havde jeg også tænkt at køre med pex hele vejen.

Hvad der bliver trangt eller ikke, kan jeg ikke se for mig, har ingen direkte viden om dette, men må måle og se. Bøjefikstur, er det sådan et færdigt knæk til pex-slangen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.