Hej, da jeg skal åbne op gulvet i gangen for at fjerne knirken i gulvet, så har jeg nogle overvejelser omkring gulvspånpladerne.
Gulvet er i en smal gang, og hvad jeg kan se, så går pladerne ind under en væg (i den anden ende starter de ved væggen, så der kan jeg se kanten på dem). Så hvis jeg skal åbne dem op og eventuelt skifte dem, hvordan gør jeg?
Jeg vil jo ikke røre ved væggen.
Jeg antager, at man så skal forlænge underliggende reglar, så man får fast materiale til de nye plader.
Mvh
Per
Gulvet er i en smal gang, og hvad jeg kan se, så går pladerne ind under en væg (i den anden ende starter de ved væggen, så der kan jeg se kanten på dem). Så hvis jeg skal åbne dem op og eventuelt skifte dem, hvordan gør jeg?
Jeg vil jo ikke røre ved væggen.
Jeg antager, at man så skal forlænge underliggende reglar, så man får fast materiale til de nye plader.
Mvh
Per
Er det ikke nok at skrue skruer gennem spånpladerne ned i reglerne for at fjerne knirken? En nabo gjorde det med godt resultat. Skjøderne mellem spånpladerne kan jo behandles med trælim, eventuelt lidt fortyndet med lidt vand, så det virkelig kan trænge ned i revnen.
Jo, jeg tænkte, jeg skal teste det først. Men vil gerne være forberedt på de næste skridt, hvis det ikke er nok, så jeg kan planlægge arbejdet, hvordan jeg skal gå videre.Claes Sörmland sagde:
Klik her for at svare