Hobbyelektriker
· Stockholm
· 667 indlæg
Trække et lag puds på?
Medlem
· Stockholms län
· 47 indlæg
Havde præcis samme type plader i vores hus. Disse blev revet ned og erstattet med gips. Som jeg husker det, var disse plader fer og not og fastgjort usynligt med småsøm i fer. De plader vi havde, var meget porøse, typ tretex, så de var lette at tage ned, dog lidt arbejde med at slå alle småsøm, der blev tilbage i loftet, ind. Det er sikkert muligt at fastgøre gips ovenpå pladerne afhængigt lidt af materialet nedenunder, men jeg valgte at tage dem ned.
Havde ikke spartlet disse nej.
Havde ikke spartlet disse nej.
De där takskivorna verkar ha funnits i oändligt antal varianter. Tror vi har 8 olika sorters skivor i vårt hus med varierande material, storlek och form. Det som slagit mig är att den enda varianten som är någorlunda diskret är en variant med osynliga skarvar på kortsidorna som litegrand ger illusionen av ett planktak.T thomaslindstrom1 sagde:
Jag tror också att "rätt" väg är att riva ner. Men om man verkligen vill försöka lösa det på något annat sätt så kanske det skulle bli ett okej resultat att enbart foga skarvarna på kortsidorna. Men det krävs så klart mer än att bara spackla om det inte skall spricka. Är skivorna i ett mjukt material/treetex är det nog hopplöst.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Jeg kunne måske forsøge med at trække en tynd hvid stribe med f.eks. silikone eller akryl i samlingerne. Altså med en tube med mundstykke. Og måske glatte striben lidt ud med tommelfingeren bagefter. Prøv på et lille stykke i et toilet eller garderobe!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Anslag till äldre Santex (2003) skjutdörrar
Altan & Uteplats -
Förstärka signal till inomhusantenn
Teknik -
Hvordan forskønner man området omkring entredøren?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Inspireras av 8 intressanta altaner till salu
Artikelkommentarer -
Efterlyser monteringsritning till Santex uterum
Utbyggnad och tillbyggnad