Hej! Det er revnet lidt rundt om hoveddøren. Så der faldt en smule gips af. Hvordan fikser man det bedst muligt? Spartle? Med hvad i så fald? 🤔🙂Hvordan ville I have gjort det?

• Revnet omkring en yderdør med en løs gipsplade.
Hvor stor er sprækken? Ser ret stor ud, så havde jeg fjernet det gamle og først lagt en bottningslist i og så en fleksibel, overmalbar blød fugemasse. Bottningslisten er rund, og det gør, at fugen bliver tynd på midten, hvilket gør, at den ikke revner.

• Synes
Jimmpa og 1 anden
  • Laddar…
P
Jeg kan lide foder. Jeg havde sat foder.

Men du har også fået et topalternativ fra den tidligere skribent.

• Synes
Jimmpa og 1 anden
  • Laddar…
J Johan456 sagde:
Hvor stor er spalten? Ser ret stor ud, så ville jeg have fjernet det gamle og først lagt en bundfuge ind og derefter en fleksibel, overmalbar blød fugemasse. Bundfugen er rund og gør, at fugen bliver tynd på midten, hvilket gør, at den ikke revner.
Tak,! Spalten er ca. 1cm bred

J Johan456 sagde:
Hvor stor er sprækken? Ser ret stor ud, så havde jeg fjernet det gamle og først lagt en botningsliste i og så en fleksibel, overmalbar blød fuge. Botningslisten er rund og det gør, at fugen bliver tynd på midten, hvilket forhindrer den i at revne.
Så tanken er at trykke botningslisten ind i sprækken, så fuge over og så male?

Så havde jeg gjort. Bottningslist findes i mange størrelser. Køb en, der er lidt større end spalten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.