Hej. Jeg er ny ejer af et lille hus bygget i 1905. Jeg er begyndt på et projekt med soveværelse oppe på den delvist uisolerede loft. Jeg er også meget ny på renoveringsfronten.
Der er et rum, som har været isoleret i loftet. Der var så lav loftshøjde, at jeg besluttede mig for at tage det ned, og det viste sig at være tre lofter med tilhørende isolering af spån.
På væggene fandt jeg grønmalt perlespont, som skal blive. Men på en kortvæg mod skorstenen var der et patchwork af brædder, som jeg tog ned, og der opstod problemet.
Det lækker kulstub mellem de sømmede brædder og også mod skorstenen.
Jeg skal altså sømme en ny væg her. Men hvordan tætner jeg mellem brædderne og mod muren, så det holder op med at løbe ud kulstub? Hjælp!!

Råt væg og træbjælker i en mulig fugtig kælder. Mørke pletter ses mellem overfladerne, der kan indikere fugt eller skimmelvækst. Væg af mørke, vandrette træplanker med en grønmalet lodret sektion til venstre og hvid, ujævn kant til højre, del af renoveringsprojekt. Råt væg og træbjælker i en mulig fugtig kælder. Mørke pletter ses mellem overfladerne, der kan indikere fugt eller skimmelvækst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.