Hej, vi har i dag asfalt i vores garage, og vi skal lave om på en del inderst i garagen, hvor vi skal rive asfalten ud og derefter tænkte vi at støbe en plade samt sætte en væg op.

Jeg har forsøgt at google og lede efter videoer, men finder ikke noget godt resultat.

Min tanke var at rive asfalten ud ved hjælp af en asfaltskærer og har ledt efter nogen at leje, men finder ikke noget firma nord for Sthlm som lejer ud til privatpersoner. Er der nogen, der har styr på et?

Derefter grave lidt ud og lægge makadam for derefter at støbe en plade. Bør man sætte en slags kantbjælke/L-element i overgangen mellem asfaltkant og der, hvor jeg skal støbe en plade. Garagevæggene står i dag på plader rundt om, hvilket ifølge naboer skulle suge meget fugt, når det er vådt. Bør man også der lægge noget mellem disse og cementen, eller skal man bare fylde op og støbe helt ud til dem?

Tanken er derefter at bygge et rum lidt over den nye plade.

Har I nogen tips og idéer, hvad man bør tænke på og ikke må glemme?

Tror YRC rental lejer ud til privatpersoner.

Dog svært med din konstruktion da du skal grave ud mere end hvad pladen skal være for at kunne sætte formen, og du kan ikke grave nøjagtigt til asfalt kanten for da vil den ikke have noget støtte under.

R Robert-san01 sagde:
Tror YRC rental udlejer til privatpersoner.

Dog svært med din konstruktion da du skal grave ud mere end hvad pladen skal være for at kunne sætte formen og du kan ikke grave præcist til asfaltranden, for så vil den ikke have nogen støtte under.
Tak @Robert-san01 dem havde jeg helt overset, men der ser de jo ud til at have præcis hvad jeg har brug for!

Er ikke helt med på hvad du mener med at jeg skal grave pladen ud mere end hvad jeg kan for at sætte formen.

Mener du at hvis jeg fjerner asfalt og så graver ud præcis ved kanten, så underminerer jeg jorden.
Men får den ikke støtte hvis man f.eks. indsætter et kantelement, eller tænker jeg helt forkert?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.