Jeg beklæder lige nu min garagevæg med osb og gipsplader, men er kommet til et vindue, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal gøre.

Jeg bruger mig af 25*50 lægter. Bag lægterne sætter jeg syllpapir dels for at beskytte træet mod fugt og dels for at jævne væggen, så den bliver helt plan. På lægterne skruer jeg osb plader samt gipsplader. Jeg efterlader cirka 1 cm sprække op og ned for ventilation.

Men hvordan fikser jeg dette vindue på en pæn måde?

• Et lille højtsiddende vindue med glasbyggesten i en ufuldstændig renoveret garagevæg. Til venstre ses ubeklædt væg. Ventilationslister ses nederst.
L
Save OSB pænt og lim op, evt. spartle, (OSB skrovlig) ellers en anden plade derefter male, ikke gips bliver svært at få godt i enderne

H
Ellers er et forslag at bruge cementbaseret plade som minerit eller lignende, da det er en garage.
pladen tåler fugt meget bedre og er mere holdbar.
du kan også spule væggen af, hvis du skulle have lyst.

du kunne også bruge hatteprofiler direkte mod væggen, så bliver konstruktionen mere stabil og nem at løse rundt om vinduer
hatteprofilerne har jo yderligere den fordel, at de ikke er organiske klart

eller stålreglar går jo med bra klart

KalleKe
Jeg kørte med cementbaseret skive i smygerne i kælderen for at undgå problemer med fugt, har fungeret meget godt. Bør fungere på samme måde her som ovenstående trådskriver også foreslår :)

L Liteavvarje sagde:
Så OSB pænt og lim dem op, evt. spartle, (OSB ru) ellers en anden plade og derefter male, ikke gips det bliver svært at få det til at se godt ud i enderne
Jeg er meget ny på dette område. Du tænker sikkert en god tanke, men jeg har svært ved at forstå, hvad du mener. Skal jeg dække "indersiden" af vindueskarmen med OSB-plader, mener du?

Jeg har også adgang til en god borehammer, så jeg kunne udvide åbningen noget mere og få det til at se mere ud som et almindeligt vindue? Tænkte mest, så pladerne ikke rager ud over glasblokkene og gør åbningen mindre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.