Snailman
Jeg gætter på, at de mener, at du sætter den højre skive først, men lader den passere reglen, der sidder der (regel 1), så kan du sætte den fast i reglen, så sætter du regel 2 der, den havner så en skivtjocklek fra regel 1.

@Klicka herregud!
Voks op og træd ud af sandkassen.
Eftersom du åbenlyst kan tegne så hvorfor gør du ikke det? Så som du mener at det skal gøres.

Snailman Snailman sagde:
Jeg gætter på, at de mener, at du sætter den højre skive først, men lader den passere reglen, der sidder der (regel 1), så kan du fastgøre den i reglen, derefter sætter du regel 2 på, den havner da en skivetykkelse fra regel 1.
Nu har jeg tegnet dit forslag (helt skørt altså):

3D-diagram af byggeprojekt med en rød plade, der går gennem en grå regel, og teksten "Man går förbi regeln".

den højre skive "passerer reglen". :-P

Snailman
Lad den gå forbi den anden regel også.

Jarlingar Jarlingar sagde:
@Klicka herregud!
Voks op og træd ud af sandkassen.
Eftersom du åbenbart kan tegne så hvorfor gør du ikke det? Så som du mener at det skal gøres.
Men husk, det var DU der sagde ordet sandkasse først :-) Vigtigpetter.

Se her:

Bygge-diagram viser to stolper med alternativ støtte til gipspladehjørne, mærket med pile og tekst.

K Klicka sagde:
Du mener, at man starter sådan her (sætter den højre gipsplade uden støtte bagved:

[billede]

Men den har jo ingen støtte bag ved hjørnet?
nej ikke sådan!

Fjern alle reglar til venstre så forstår du måske hvad vi mener, sæt derefter skiven på højre væg, så sætter du reglar til venstre........

• Synes
tivolimix
  • Laddar…
K Klicka sagde:
Du mener, at man begynder sådan her (sætter den højre gipsplade uden støtte bagved:

[billede]

Men den har jo ingen støtte bagved i hjørnet?
Fjern reglen som den røde plade ligger mod, pladen skal gå ind i venstre væg, derefter regel som på billedet... udenpå den røde men på samme måde som på billedet...

P Pagno sagde:
Fjern alle reglar til venstre, så måske du forstår, hvad vi mener, sæt derefter pladen på højre væg, så sætter du reglar til venstre........
Her skal der ikke fjernes nogle reglar. Det er en væg, der allerede er færdig og som ser sådan ud i hjørnet.

• Synes
Staffans2000 og 2 andre
  • Laddar…
K Klicka sagde:
Her skal der ikke fjernes nogen reglar. Det er en væg, der allerede er færdig og som ser sådan ud i hjørnet.
så sætter du endnu en magen til regel på den eksisterende venstre regel, som en z-panel.

P Pagno sagde:
då sätter du en til lignende regel på den eksisterende venstre regel, som en z-panel.
På indersiden, mod højre væg, venstre regel....

Snailman
Sæt en regel til eller pladevinklen.

Jeg har 17 mm råspont indenfor gipsen, så jeg ville sætte den 17 mm fra hjørnet, for at have noget at sømme råsponten i.

Tre træbjælker i en stak, der viser savmærker og træfibre på enderne. Træet er ubehandlet og står indendørs ved et vindue. Tre ubehandlede træbjælker med ru ender står oprejst på et gulv. Bjælkerne viser splinter i overfladen. To lodrette stykker træ, det ene med skarpe kanter, står på en betonoverflade. Træet viser tegn på slid og spåner.

nu måske det bliver lettere...
hav en god aften!

Mvh P-A

• Synes
Klicka
  • Laddar…
Har følgende alternativ eller pladevinkel i hjørnet:

Vinkelkonstruktion med røde plader og hvide rammer, der viser en 45x45 mm støtte i hjørnet. 3D-model af et hjørne med en rød plade og hvide støttestrukturer, hvor plakvinklen på 45x45 mm anvendes som støtte. Plantegning af et hjørne med røde plader og en hvid 45x45 støtte.
Sidste billede har en 45x45 som støtte.

• Synes
Anna_H og 1 anden
  • Laddar…
:rofl:hentede brænde, brug ikke vådt træ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.