Hvordan gipsplader man et indre hjørne, hvis man ikke har støtte bag den ene gipsplade?

Sådan ser det indre hjørne ud:
3D-model af et indvendigt hjørne uden støtte bag den ene gipsplade, med potentielt forslag om at bruge en metalvinkelprofil til fastgørelse.

Kan man montere en vinkelprofil i metal (LP 50/50 fra Bauhaus) bagved og derefter skrue den ene plade fast i den med gipspladeskruer beregnet til metalregler?
Vinkelprofil i metal til indvendige hjørner, brugt som støtte til gipsplader.

Det er vel nemmest at sætte en træregel op til?

• Synes
Pagno
  • Laddar…
Når jeg har set proffer gøre dette, sætter de ofte den højre skive først og derefter reglen på denne.

Anna_H Anna_H sagde:
Det er vel nemmest at sætte en trælægte op mere?
Jo, det er jo et velprøvet kneb :-) Men så bliver isoleringen også halveret i hjørnerne.

Fotografen Fotografen sagde:
Når jeg har set professionelle gøre dette, sætter de ofte den højre skive først og derefter reglen på denne.
Jeg forstår det ikke, hvordan mener du?

• Synes
Allmänobildad
  • Laddar…
H
Man reglerer ikke et hjørne sådan.
Der findes flere måder at gøre det på, men den du har gjort er ikke en af dem.

K Klicka sagde:
Jeg forstår ikke, hvordan mener du?
Man sætter skivan først og derefter regeln på denne.

Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade er på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som på dit billede, men med pladen, som man satte mod højre, mellem de to regler.....

• Synes
Fotografen
  • Laddar…
P Pagno sagde:
Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade sidder på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som dit billede, men med pladen som man satte mod højre mellem de to regler.....
Jeg fatter intet. Reglerne på billedet sidder der allerede.

Du mener, at jeg skal sætte den højre gipsplade først (men den vil ikke have støtte bagved? Hvordan mener du så, at man sætter en regel!?!?! Hvis gipspladen sidder der, så kan man jo ikke få en regel ind bagved?

Jeg tror et billede ville sige mere om, hvad du mener :)

P Pagno sagde:
Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade sidder på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som dit billede, men med pladen som man satte mod højre mellem de to regler.....
Du mener, at man begynder sådan her (sætter den højre gipsplade uden støtte bagved:

Gipsskiveinstallation i et hjørne uden bagvedliggende støtte, hvor den røde skive er placeret mellem to hvide rammer.

Men den har jo ingen støtte bag i hjørnet?

Højre skive helt ud mod regel og derefter sætter du reglen, som venstre skive sidder i? Jeg har altid reglet, så begge får støtte, men da har jeg kun arbejdet med ældre huse og aldrig behøvet tænke i "passivbaner"

Kretikos Kretikos sagde:
Højre plade helt ud mod regel og derefter sætter du reglen som venstre plade sidder i? Jeg har altid reglet så begge får støtte, men da har jeg kun arbejdet med ældre huse og aldrig behøvet tænke i "passivbaner"
Men i mit billede som du ser, vil den venstre plade allerede have støtte, for der er jo en regel? Har du spejlvendt billede på din computer?

Jeg tror vi diskuterer to forskellige ting :-)

:-)

Dit billede kom, mens jeg skrev :)

Højre plade fastgøres i den ydre regel i hjørnet, derefter sætter man reglen, som venstre plade sidder i. Så tolker jeg, at folk mener.

• Synes
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.