Hvordan gipsplader man et indre hjørne, hvis man ikke har støtte bag den ene gipsplade?
Sådan ser det indre hjørne ud:
Kan man montere en vinkelprofil i metal (LP 50/50 fra Bauhaus) bagved og derefter skrue den ene plade fast i den med gipspladeskruer beregnet til metalregler?
Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade er på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som på dit billede, men med pladen, som man satte mod højre, mellem de to regler.....
Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade sidder på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som dit billede, men med pladen som man satte mod højre mellem de to regler.....
Jeg fatter intet. Reglerne på billedet sidder der allerede.
Du mener, at jeg skal sætte den højre gipsplade først (men den vil ikke have støtte bagved? Hvordan mener du så, at man sætter en regel!?!?! Hvis gipspladen sidder der, så kan man jo ikke få en regel ind bagved?
Jeg tror et billede ville sige mere om, hvad du mener
Hvad vi mener er, at reglen til venstre skal sættes efter, at den højre plade sidder på plads.
Derefter sætter man reglen på samme måde som dit billede, men med pladen som man satte mod højre mellem de to regler.....
Du mener, at man begynder sådan her (sætter den højre gipsplade uden støtte bagved:
Højre skive helt ud mod regel og derefter sætter du reglen, som venstre skive sidder i? Jeg har altid reglet, så begge får støtte, men da har jeg kun arbejdet med ældre huse og aldrig behøvet tænke i "passivbaner"
Højre plade helt ud mod regel og derefter sætter du reglen som venstre plade sidder i? Jeg har altid reglet så begge får støtte, men da har jeg kun arbejdet med ældre huse og aldrig behøvet tænke i "passivbaner"
Men i mit billede som du ser, vil den venstre plade allerede have støtte, for der er jo en regel? Har du spejlvendt billede på din computer?