Hus fra begyndelsen af 1900-tallet som på et tidspunkt har fået toilet indendørs, hvorpå røroplægning er lavet efterfølgende, og huller er taget op til disse i kælderen (sandsynligvis)

Problemet: fra hullet kan man mærke, at der strømmer ind en muggen luft. Ikke fugt/skimmel eller lignende, men det lugter ligesom gulv/mellemlag... gammelt bøss.

Jeg ville gerne lukke det og tænkte først kalkmørtel ligesom resten af væggene. Så blev jeg usikker på rørene og det, der er derinde. Er det en meget dum idé at lukke adgangen til sådanne rør og koblinger, som man kan se et stykke ind?

Hvordan ville I have gjort det? Hul i kældervæg med rørføring og mursten, der dækker en åbning. Rør er synlige og omgivet af uensartet murværk.
Brudt murstensvæg med synlige rørinstallationer i et huskælder, omgivet af ujævne kanter og små murbrokker.
Rør og isolering under hus fra 1900-tallet, med synlige huller i kælderen. Rode af gamle materialer og træstykker spredt på gulvet.
 
Ja, kobber og cement er ingen god kombination. Det ser ud til at være samlinger på varmesystemet, som har en begrænset levetid. Dog er en lækage på dem måske ikke nogen fare, da der kun findes en begrænset mængde vand i varmesystemet.

En tanke jeg fik var at fylde med lecakugler og derefter et jævnt lag fugeskum, som du derefter spartler over. Så får du noget, der er let at ”demontere”, hvis du har brug for at reparere noget i fremtiden.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.