16,031 læst ·
12 svar
16k læst
12 svar
Hvordan flytte støtteben i rammetagstol?
Hej,
Jeg ville have brug for at flytte de markerede støtteben på min overetage. Mindst 20 cm på hver side, men gerne omkring 40 cm.
Hvordan kunne jeg gøre for at forstærke konstruktionen?
1. Sætte en ekstra overramme (den diagonale, som taget ligger på) på hver stolpe, eller hvordan skulle jeg gøre det?
2. Sætte tykkere støtteben? (de rødt markerede)
Sidste alternativ er at beklæde dem, men det er ikke så attraktivt, da rummet bliver svært at udnytte.
Med venlig hilsen,
Tobias
Jeg ville have brug for at flytte de markerede støtteben på min overetage. Mindst 20 cm på hver side, men gerne omkring 40 cm.
Hvordan kunne jeg gøre for at forstærke konstruktionen?
1. Sætte en ekstra overramme (den diagonale, som taget ligger på) på hver stolpe, eller hvordan skulle jeg gøre det?
2. Sætte tykkere støtteben? (de rødt markerede)
Sidste alternativ er at beklæde dem, men det er ikke så attraktivt, da rummet bliver svært at udnytte.
Med venlig hilsen,
Tobias
Hej på hvilken måde har du gjort det ... venligst forklar præcisT Toobster sagde:Hej,
Hvordan kunne jeg forstærke konstruktionen?
1. Sætte en ekstra overramme (den diagonale som taget ligger på) på hver stolpe, eller hvordan skulle jeg gøre?
2. Sætte tykkere støtteben? (de rødmarkerede)
Sidste alternativ er at beklæde dem, men det er ikke så fristende, da rummet bliver vanskeligt at bruge.
Mvh,
Tobias

ok søgte du byggetilladelse og hvor meget koster det...kan du være venlig og tegne på billeder, hvordan du placerede ny overrammeT Toobster sagde:
Klik her for at svare