Hej!
Jeg har taget to falske bjælker ned i et materiale, der minder om flamingo. Disse er blevet limet (?) og nu sidder limet stadig fast, og jeg kan ikke få det væk.
Jeg har prøvet at skrabe med egen kraft, slibe med multiværktøj. Har også prøvet at "skære" med multiværktøj, men det giver let skader i loftet. Intet af dette har fungeret særligt godt.
Jeg prøvede også med Tec7 RemoveAll-middel, men syntes ikke, at det fjernede særligt meget, men måske gjorde jeg det forkert, eller også virker det middel ikke på denne type lim…?
Det føles lidt håbløst. Jeg undrer mig, om nogen måske har et godt tip til, hvordan jeg kan fjerne dette mareridt?
Jeg har taget to falske bjælker ned i et materiale, der minder om flamingo. Disse er blevet limet (?) og nu sidder limet stadig fast, og jeg kan ikke få det væk.
Jeg har prøvet at skrabe med egen kraft, slibe med multiværktøj. Har også prøvet at "skære" med multiværktøj, men det giver let skader i loftet. Intet af dette har fungeret særligt godt.
Jeg prøvede også med Tec7 RemoveAll-middel, men syntes ikke, at det fjernede særligt meget, men måske gjorde jeg det forkert, eller også virker det middel ikke på denne type lim…?
Det føles lidt håbløst. Jeg undrer mig, om nogen måske har et godt tip til, hvordan jeg kan fjerne dette mareridt?
Brydekniv til at skære så meget væk som muligt, derefter barberbladskraber/klikskraber til mere fjernelse.
Til sidst skrabning eller sikling, inden lidt spartel på eventuelle ridser og maling på det.
Det er hvad jeg ville have gjort.
Til sidst skrabning eller sikling, inden lidt spartel på eventuelle ridser og maling på det.
Det er hvad jeg ville have gjort.
Hej!T Testarn sagde:
Lidt dybdegående i det her med at skrabe væk, så mange forskellige værktøjer der findes. Det lyder som om, dette skulle fungere godt! 👍👍
Tak så meget for hjælpen. ☺️
Hvis du lader bladet på brydekniven stikke ud et stykke (næsten hele), kan man forsigtigt bøje bladet mod overfladen og komme rigtig tæt på og skære så meget som muligt af limresterne væk.
Så bliver det nemmere at skrabe resterne væk.
Det rigtige værktøj er ofte halvdelen af arbejdet. 😁
Held og lykke!
Så bliver det nemmere at skrabe resterne væk.
Det rigtige værktøj er ofte halvdelen af arbejdet. 😁
Held og lykke!
Jeg vil prøve med min anden kniv, måske er der lidt blødere blad på den. Tak for tipset! 👍T Testarn sagde:Hvis du lader bladet på brydebladskniven stikke ud et stykke (næsten hele), kan man forsigtigt bøje bladet mod overfladen og komme rigtig tæt på og skære så meget af limresterne som muligt.
Så bliver det lettere at skrabe resterne væk.
Det rette værktøj er ofte halvdelen af arbejdet. 😁
Held og lykke!
Klik her for at svare