Hej, jeg er i gang med en lille tilbygning på eksisterende terrasse (med kælder under). På terrassen har jeg et betonbjælkedæk. For at kunne sætte en trappe op til det niveau fra hallen, er jeg nødt til at fjerne den fremspringende del af betonbjælkedækket. Hvordan gør jeg det nemmest/bedst?
Se billedet. A og B stikker cirka 10 cm ud fra kældermuren C. B lader til at være en pladestøbning (fra 50'erne), mens A virker til at være et betonelement, som jeg gætter på er løftet på plads. Væggen ovenover B vil jeg fjerne, så det er muligt at komme til ovenfra. Jeg vil gerne have et lige snit i niveau med stolpen, der ses på billedet, hvilket gør, at jeg ikke blot vil begynde at hamre i betonen, desuden vil jeg jo ikke ødelægge resten af bjælkedækket.
A vil jeg fjerne frem til kældermuren C, og B vil jeg fjerne yderligere 25 cm.
Er der nogen forslag til, hvordan jeg gør det? Jeg er også åben for at hyre et firma til det, hvis jeg bare ved, hvad der er hensigtsmæssigt.
Ok, svarer på mit eget spørgsmål. Det var naturligvis ikke muligt at få noget firma til at komme for et så lille job.
Derimod fungerede det godt med det rigtige (lejede) udstyr. Bilhammer for at fjerne den øvre del, og så skar jeg det nederste lag med en stor vinkelsliber/betonkap (350 mm klinge).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.