Hej,

I et projekt vi arbejder på, bliver vi nødt til at tage en betonvæg ned. Vi kan ikke komme derhen med bil, så alt skal bæres/slæbes.

Hvad er den bedste måde at nedtage en betonvæg på? Hvilke værktøjer, hvilken teknik og hvad skal vi tænke på?

Hvor stor væg?
Beton eller hulsten?
Hvis det er muligt at plaste området ind, ville jeg nok tage en halvmask og en boremaskine og banke den ned og bære det ud i spande. Da jeg fjernede gulvet i vaskerummet, tog jeg vinduerne ud og tog alt igennem det med spande. Hvis det ikke er muligt at plaste ind, ville jeg nok se, om nogen kunne komme og save den i stykker først.

H Henrik 75 sagde:
Hvor stor væg?
Beton eller hulsten?
Hvis det er muligt at plastre området ind, ville jeg nok tage en halvmaske og en borehammer og slå den ned og bære det ud i spande. Da jeg fjernede gulvet i bryggerset, tog jeg vinduet ud og fjernede alt gennem det med spande. Hvis det ikke er muligt at plastre ind, ville jeg nok se, om nogen kunne komme og save den i stykker først.
Den er ikke kæmpestor, ca. 3x2m. Væggen er støbt beton.

Ren betonvæg bliver lidt mere modstandsdygtig. Nogen der saver den eller hvis du gør det selv, ville jeg nok have forsøgt med. Disse kan lejes forskellige steder.

• Billedet viser en orange elektrisk rundsav, der kan anvendes til at skære i betonvægge.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.