Jeg søger på nettet efter hvor jeg kan købe et læs "rigtig store" sten? Jeg tænker 100 kg og opad. Skal være til forstærkning af vold. Men svært at finde? Hvem sælger sådan noget? Og er det dyrt…?

Tjek med stenkværnerne, de har knust sten og natursten. Så kig rundt, hvor de sprænger for fundamenter, mange vil gerne af med resterne.

• Synes
sepani og 1 anden
  • Laddar…
Tjek med en eller anden bonde oppe i Göinge, den sten der er blevet samlet fra marken det sidste år, kan og må nok sælges

• Synes
sepani
  • Laddar…
Der er flere stenleverandører her i Skåne.

• Synes
sepani
  • Laddar…
yonna yonna sagde:
Der findes flere stensælgere her i Skåne.
Ok men jeg mener altså ”natursten” rigtig store? Synes ikke, jeg kan finde nogen? Skal lede videre

Kom og hent, jeg har nok en 300 ton fra knytnæve op til 3 ton stykket.

Protte

• Synes
Perplexus og 1 anden
  • Laddar…
C
S sepani sagde:
Synes ikke jeg kan finde nogen?
De eneste jeg har set annoncere natursten er typisk grusgrave, men der plejer prisen at være helt forkert, hvis man skal have større mængder. Efterspørgslen er nok simpelthen stor nok til, at der ikke er et åbent marked.

Du må nok tage direkte kontakt med landmænd, vognmænd og/eller anlægsfirmaer og fiske der.

• Synes
sepani
  • Laddar…
Som sagt tidligere, tag ud til en venlig landmand, han har sten i mængde i sine stengærder. Er han også ejer af en frontlift på traktoren og det ikke er langt, så kan du nok slippe meget billigt.

• Synes
sepani
  • Laddar…
Her ude på Österlen lægges ofte naturmure med "bumlingar" ved nybyggeri. Min egen jord indeholdt en hel del, da jeg byggede, og under udgravningen holdt jeg øje med, hvilke der skulle gemmes og derefter genanvendes.

Men TS's oprindelige spørgsmål var, hvordan man kan få fat på disse og ikke til hvilken pris.

Det er definitivt ikke billigt.

• Synes
sepani
  • Laddar…
C
yonna yonna sagde:
Men TS's oprindelige spørgsmål var, hvordan man kan få fat på disse og ikke til hvilken pris.
Det er bestemt ikke billigt.
Hvis man bare finder det rette sted, findes der garanteret mange steder, hvor man kan få sten helt gratis i rimelige mængder.
Selv om det ikke eksplicit blev efterspurgt, er det klart, at prisen er en interessant faktor. Køber man stykvis blandt dem, der sælger sten, bliver det betydeligt billigere at støbe beton.

• Synes
yonna
  • Laddar…
C cpalm sagde:
... så bliver det betydeligt billigere at støbe beton.
Selvfølgelig! Jeg valgte dette, men mest fordi det passer til mit lille hus bedre, samt at terrænhøjningen ville indebære rigtig meget sten. Hvis man vælger natursten, kræves der desuden en rigtig dygtig stenhugger, hvilket også kan blive ret dyrt.

C
yonna yonna sagde:
Hvis man vælger natursten kræves der desuden en rigtig dygtig stenhåndværker hvilket også kan blive virkelig dyrt.
Ah, nu forstår jeg hvordan du mener. Ja, vil man have en mere eller mindre kosmetisk tiltalende mur bliver det dyrt.

Tolkede dog trådstarten som at TS er mere ude efter stenfylle som skal tildækkes.

• Synes
sepani
  • Laddar…
C cpalm sagde:
Tolkede dog trådstarten som at TS er mere ude efter stenfylle som skal dækkes.
Du har nok ret!

Da behøver det jo ikke være smukke bumlingar - da rækker det med store stenkross

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.