Jeg har revner i trappen og terrassen, som blev støbt i 1933 (er altså ikke den berygtede aluminiumbeton). Hvilket er det bedste kemiske stof til at fylde revnerne med? Det skal nævnes, at i trappen er revnerne opstået ved fastgørelsen til trappens gelænder (i jern). Der findes nogle fabrikater som Drylook, der reklamerer med at være helt vandafvisende - men er det det rigtige at bruge på så gammel beton?
Findes der nogen gennemsigtig smørelse, som man kan rulle ind i betontrappen (efter man har repareret revnerne), så trappen bliver mere modstandsdygtig over for vand og man forhindrer nye revner om vinteren?
Findes der nogen gennemsigtig smørelse, som man kan rulle ind i betontrappen (efter man har repareret revnerne), så trappen bliver mere modstandsdygtig over for vand og man forhindrer nye revner om vinteren?
revner ved trappegelænder kan skyldes, at jernet ruster og rusten sprænger betonen - svært at reparere, så skaderne ikke fortsætter, tror jeg.
Hvad man kan fylde revner med ved jeg ikke ... måske med renoveringscement som har meget kalk i? I hvert fald ikke med almindelig cement!
Gennemsigtig smøre som du søger og som hverken giver glans eller misfarvninger hedder vandglas
. Det er en sirupsagtig mælkeagtig væske, der lader betonen ånde, men stopper vandindtrængning. Den sælges under forskellige navne, og jo mærkeligere navn desto højere pris... hvis du læser på Drylook-dåsen, så er det måske netop det, der er i? Grundfarver til silikatfarver er intet andet end vandglas opløst i vand, hvis jeg husker rigtigt :-/
Det er i hvert fald ikke en succes at male trappen med sokkelfarve (min skaller af og ser mere og mere skrabet ud efter hver vinter :'( )
gaia
Hvad man kan fylde revner med ved jeg ikke ... måske med renoveringscement som har meget kalk i? I hvert fald ikke med almindelig cement!
Gennemsigtig smøre som du søger og som hverken giver glans eller misfarvninger hedder vandglas
Det er i hvert fald ikke en succes at male trappen med sokkelfarve (min skaller af og ser mere og mere skrabet ud efter hver vinter :'( )
gaia
Altså må jeg sende spørgsmålet videre, har nogen tips til, om det er muligt at bremse rustende jerngelændere, der er støbt i beton, og hvad der er den bedste renoveringscement til gammel beton. (typen med små sorte sten i - som er planslebet i 30'erne - er meget flot og værd at redde - hvis det nu er muligt)
Tak for tipset Gaia.
Tak for tipset Gaia.
Klik her for at svare