Skal bygge en indervæg på betonplade.

Skal jeg have rempap mellem betonen og væggen?

Hvordan skal jeg fæste væggen i gulvet, er ekspanderende søm fint?

Hvor dybt skal jeg bore i betonen?

Væggen er kun 110 cm lang. Så det måske er nok med bare 2 fæstninger ned i betonen?

Findes der gulvvarme i pladen? Går der nogle el/vandrør?
Jeg ville have bygget væggen med stålreglar/skenor.
Skinnen i gulvet ville jeg have limet med PL eller lignende.

Findes ingen gulvvarme og ingen vandrør der.

Overvejer om der findes betonsøm man kan slå i i stedet, så man slipper for at skaffe en borehammer :-/

Klicka sagde:
Findes ingen gulvvarme og ingen vandrør der. Overvejer om der findes betonsøm man kan slå i i stedet, så man slipper for at skaffe en borehammer :-/
Køb den billigste du kan finde. Eller køb en god boremur til din slagboremaskine, men det kommer nok ikke til at fungere, hvis det er meget hårdt. Den billigste borehammer er bedre end slagboremaskinen. Men jeg synes, ideen med at lime var det bedste.

Men hvad er det for en lim man skal have præcis(PL)? Den skal jo både kunne fæste på beton og metal?

Tænkte det måske er nok bare at have den nedre regel af metal (så det på tv en gang).

Jeg har gulvvarme i beton og har limet stålregler med PL400.
Siger ikke at det er bedst, men det var det bedste og enkleste jeg kunne komme på.

Hvis man så skal slibe betonen og flydespartle, er der nogle ulemper ved de respektive metoder?
Selv ser jeg ingen faldgruber.

• Synes
Sanel0212
  • Laddar…
I dag byggede jeg indervæggen. Det blev en borehammer og sømpløk. Blev godt. Og i stedet for syldpapp tog jeg dobbelt lag aldersbestandig plast mellem betonen og syllen.

Hvad blev det for en borehammer?
Kørte du med metalskinne i bunden borede du huller i dem først, inden du kørte med sds boret?

Jeg købte en Black and Decker KD975KA-QS borehammer hos byggmax og havde træregel i bunden. Først gennemborede jeg bundreglen med træbor. Så målte jeg ud præcist hvor den skulle ligge (med laserpass) og borede gennem hullerne med betonbor (SDS+).

Laserpasset er en bosch PCL20 som kan projicere en prik op og en ned. Så var det let at få alt rigtigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.