Skal forsøge at fastgøre en væghængt vandvarmer på den eksisterende vaskerumsvæg. Huset er et gullringshus fra 82.

I vaskerummet sidder der nærmest reglerne en plade, som ikke er gips, men mere hen ad spånplade? Hvad er det for en plade? Hele huset har dette i væggene. Masonit, spånplade?

Vandvarmeren, som skal monteres på væggen, er 150l og vejer vel ca. 180kg.

Hvad kan pladematerialet holde til, hvis man skruer med ordentlige træskruer direkte i væggen?

Det jeg har tænkt er at fastgøre 2 regler direkte udenpå væggen ind i væggens regelværk, typisk 45x70, lige over, for derefter at skrue vandvarmeren i reglerne og væggen.

Hvad synes I? 😅

• Billede af et rundt hul i en væg, viser lag af materiale, muligvis spånplade eller masonit, med plastikrør indvendigt i hullet.
J J.Andersson sagde:
Skal forsøge at montere en væghængt vandvarmer på eksisterende vaskerumsvæg. Huset er et gullringshus fra 82.

I vaskerummet sidder der tættest på reglerne en plade, der ikke er gips, men mere i retning af spånplade? Hvad er det for en plade? Hele huset har dette i væggene. Masonit, spånplade?

Vandvarmeren, der skal fastgøres på væggen, er 150 liter og vejer vel omkring 180 kg.

Hvad kan pladematerialet holde til, hvis man skruer med ordentlige træskruer direkte i væggen?

Det jeg har tænkt er at fastgøre 2 regler direkte udenpåliggende på væggen ind i væggens regelværk, typisk 45x70 lige over, for derefter at skrue vvb i reglerne og væggen.

Hvad synes I? 😅
Det er tretex, det kan *ikke* holde til at fastgøre noget i det. Men gipspladen kan klare en del mere.
Selv ville jeg nok sætte en 15mm krydsfiner-plade, skrue den i regelsættene hvor det er muligt, fastgøre med molly ellers. Derefter fastgøre vvb i den.

• Synes
J.Andersson
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Det er tretex, det kan *ikke* bære noget i sig. Men gipspladen klarer desto mere.
Selv ville jeg nok sætte en 15mm krydsfinerplade, skrue den i regler hvor det er muligt, fastgøre med molly ellers. Så fastgøre varmtvandsbeholderen i den.
Hvor stor plade anbefaler du? Typ så her ifølge billede?

• Skematisk tegning af et vægbeslag til en varmtvandsbeholder monteret på en plywoodplade, indikerer skruer og molly i midten.
J J.Andersson sagde:
Hvor stor plade anbefaler du? Typ sådanne ifølge billede?
Det der ser da fortrinligt ud.
Så fastgør du i reglerne og pladen ordentligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.