Hej!

Jeg skal snart i gang med at bygge en udestue fra Willabgarden, færdigskåret 4x7m med sadeltag. Huset har låsepanel og under det er der tømmervægge...

Hvordan skal jeg fastgøre mønebjælken og tagbjælken mod huset? Skal jeg save panelet ned til tømmeret og fastgøre reglarne langs med husets panel, så mønebjælken samt tagbjælkerne har ordentligt fat mod huset, eller er det nok at fastgøre alting mod den eksisterende husfacade???

Tak fordi I tager jer tid til at besvare mine spørgsmål.

Det afhænger lidt af, hvordan facaden ser ud, ville jeg mene.

Jeg ville save panelen ud, montere udestuen, sætte en plade mod reglarne (i dit tilfælde tømmermuren), og en offerbrædt der dækker pladen og tilslutter mod den afsavede panel. Hvis det er muligt at stikke ind og fastgøre pladen under panelen, behøves ikke offerbrædt.

Med forbehold for at jeg er amatør i snedkerarbejde :-)

N Ninjagani sagde:
Hej!

Ska snart komme i gang med at bygge et udestue fra Willabgarden, færdigskåret 4x7m med sadeltag. Huset har beklædning og under så er det tømmervægge...

Hvordan skal jeg fastgøre mønterbjælken og tagbjælken mod huset? Skal jeg save ud i beklædningen ned til tømmeret og fastgøre regler i niveau med husets beklædning, så at mønterbjælken samt tagbjælkerne har ordentligt fat mod huset, eller er det nok at fastgøre alting mod den eksisterende husfacade???

Tak for at I tager jer tid til at besvare mine spørgsmål.
Ved jo ikke hvordan det ser ud, men jeg ville montere en stolpe for at undgå problemer.

• Synes
Smiguul
  • Laddar…
S seniorkonsult sagde:
Ved jo ikke hvordan det ser ud men jeg ville montere en stolpe for at undgå problemer.
Hvilket trådhejs fra 2015.
Men jeg er enig, sæt en stolpe som holder tagrygbjælken.
Byg Willab Garden som et fritstående hus!
Klab ikke med bærende indfæstning i det eksisterende hus!

• Synes
seniorkonsult
  • Laddar…
Hoppsan, så gammel men det findes nok flere som undrer over løsning.

• Synes
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.