K
Hvor kommer anbefalingen på 75mm søm fra?

K kniv sagde:
Hvorfra kommer anbefalingen på 75mm søm?
Almen anbefaling: sømlængde 3 gange materialets tykkelse.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rullebåndet panelspiker 47mm så går det ikke igennem og sidder som bjerget.

• Synes
Gubben Ubbe
  • Laddar…
K
G Gubben Ubbe sagde:
Almen rek: sømlængde 3 gange materialets tykkelse.
Givet at du har material bagved at fæstne emnet i. Nu har du kun 28mm, så din almen rek bliver noget tandløs når du forsøger at anvende den for dette

K kniv sagde:
Givet at du har materiale bagved at fastgøre emnet i. Nu har du kun 28mm, så din generelle anbefaling bliver noget tandløs når du forsøger at anvende den for dette
Ja, en bedre formulering af spørgsmålet havde vel været: Skal jeg skifte til en tykkere gles for at kunne fastgøre mine 22 mm råspont?

U
Nej jeg har sat gles af 28mm spont og sætter panel som er 15mm. Når jeg bruger 50mm søm går de fleste ikke igennem, mere end nogle få som er gået igennem. Da sømmer jeg måske med 55-45 graders vinkel på pickan i fjæderen.

• Synes
Gubben Ubbe
  • Laddar…
G Gubben Ubbe sagde:
Ja, en bedre spørgeformulering havde vel været: Skal jeg skifte til en tykkere lægte for at kunne fastgøre mine 22 mm råspont?
Nej. Skift til kortere søm i stedet. Du behøver ikke 75 mm søm for at brædderne skal sidde fast.

• Synes
Gubben Ubbe
  • Laddar…
K
G Gubben Ubbe sagde:
Ja, en bedre spørgeformulering havde vel været: Skal jeg skifte til en tykkere lath for at kunne fastgøre mine 22 mm råspont?
Nej

• Synes
Gubben Ubbe
  • Laddar…
Skråskyd med 1,8mm dyckert.

• Synes
AndersS og 2 andre
  • Laddar…
Køb finsåget glatspont i stedet. Du får et lignende indtryk, men en mere ensartet kvalitet, og du kan gå ned i fastgørelsesmidlers dimension. Glatsponten måler 15 mm.

Senest redigeret:
  • Synes
Tjrex og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.