Ja hvordan får man fast renoveringsgipsskivor mod murstock (i køkken) på bedste måde?

Mvh

Ville det ikke være bedre at pudse skorstenen?

Hej
Jeg købte fliseklæber og brugte en 6mm kam til at trække over hele væggen. Sørg for, at murstocken er ren og ikke malet; du kan bruge fäst praimer, hvis det skulle være nødvendigt for at sikre, at det sidder ordentligt fast. Jeg borede 5mm sømplugs og satte gipspladen fast, så jeg var på den sikre side.

Polér som mycke_nu skriver er jo det bedste alternativ.

Tak for hurtige svar:)
Der sidder en gammeldags mjös"skive på denne væg, skal gøre den mere lige og så skal der op køkkenskabe og emhætte på denne væg=Vaskesiden af køkkenet...
(Er altså trævæg et stykke, så kommer skorstenen)
Mvh

Er væggen bare nogenlunde jævn (antager jeg, den er, da du taler om renoveringsgips) fungerer PL400 el. PL600 helt fint. Så nemt som muligt; sæt bare noget, der fikserer gipspladen under tørretiden.

Kanonas!! Skal bytte/købe nyt køkken, tror nok væggen ikke er alt for skæv bag de gamle stammer, der sidder der nu?..Det bliver pl 400 og nogen spikplugg som fixering...:)

Mvh

Gipsbrug, Gipsum skulle jeg have brugt..

Vi brugte gipsbruk, fungerede fremragende.

En præcisering:
Dels brugte vi gipsmørtel til at pudse skorstenen.
I et andet rum, hvor vi satte gipsplader på væggen, var der mursten et stykke, og der brugte jeg gipsmørtlen og "limede" pladerne fast (nogle skruer for at pladen ikke skal glide).

Væggen er dækket i dag med en mjös"plade tænkte lade den være og sætte en repgipsskiva udenpå denne mjukmjös ..bagved går murstokken at fastgøre ordentligt i....Så skal køkkenskåpstommar op på væggen...:)

Mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.