Jeg skal fastgøre tagbjælker til et pulttag i cementhulsten og overvejer forskellige løsninger. At bore igennem hulstenen og fastgøre på den anden side fungerer ikke for mig. Hvad kan jeg gøre?

Har kigget på perfohylse med ankermasse, men ulempen er, at ankermassen forsvinder i hulstenens lufthuller. Har også overvejet at hugge passende områder ud i hulstenen, fylde med cement og fastgøre tagbjælkerne med ekspansionsbolt.

Skal bruge konstruktionsvirke C24 45x220. Spændvidden er 4000 mm, taghældningen er 18 grader, og med cc-afstanden cc60 skal jeg have 9 tagbjælker. Der bliver lagt et metaltag med isolering og indvendig beklædning; 0,4 kN/m2.

Det næste spørgsmål er, hvilken dimension jeg skal bruge på bolte, gevindstang eller hvad man nu anvender.

Taknemmelig for tips og ideer.

Senest redigeret:
En variant er at bruge et hammarband, der fastgøres med jævne mellemrum med inmurade hålband. Fastgør derefter spærtræerne til hammarbandet med gaffelankre eller vinkelbeslag.

Det er til et badeværelse.

Ingen flere tips?
Behøver tips til bjælkesko og tykkelse på bolte (eller lignende) for at bære op konstruktionen. Er M10 nok?

Det er et pulttag, der fastgøres mod eksisterende bygning i betonhulsten.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.