Jeg har brug for at fastgøre kraftige konsoller i den "gamle" type betonhulsten, den med mange lodrette kanaler og ganske tynde vægge imellem. Kan man bruge betonexpander, plastikpropper? Eller hvordan håndterer man det i dette tilfælde?
Gennemgående gevindstang havde selvfølgelig været bedst, men det er ikke en mulighed, da der er indrettet et nyt vaskerum indenfor, og med skabe monteret på væggens inderside.

For at beskrive lidt mere, skal konsollerne holde op et altangulv. Se billeder, hvordan det ser ud.
Jeg har fastgjort væggens bærelist i hver panelbræt og i den 45 x 45-regel, som holder panelet. Jeg kan dog mene, at det kræver en lidt mere stabil fastgørelse til bærelisten, og vil derfor sætte grove konsoller under bærelisten og fastgøre dem i betonvæggen. Eller er dette unødvendigt? Er fastgørelsen, jeg har lavet, tilstrækkelig? Inden for panel og isolering er der en solid tømmermur, men det er 27 cm ind til tømmeret fra bærelistens yderside (huset er efterisoleret med 2x45mm uden på tømmeret), men så lange skruer giver vel dårlig stabilitet?
Under altan med træbjælker og vinduer, dør i facade; diskussion om at forankre konsoller i betonvæg for stabilitet. En udendørs væg med en monteret lampe, en træstruktur under et altangulv og en dør med et vindue.

K
Ankermasse med gevindstang, ifølge producentens anvisninger (ikke gennemgående) er et alternativ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.