1,269 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Hvordan fastgør man perlepir bedst i loftet
Har læst en del tråde om, hvordan man fastgør perlespont i loftet. Nogle anbefaler at sømme direkte på brættet, så man bliver nødt til at spartle efterfølgende for at undgå at se sømmene. Nogle foretrækker at bruge panelclips, men nogle har oplevet, at loftet falder ned med tiden på grund af dårlige clips.
En tredje metode er at skrue gennem panelets fjer, se billede.
Synes selv, at sømme og spartle efterfølgende ikke lyder så tiltalende. Jeg vil helst male alt færdigt, inden jeg monterer loftet.
I, der har købt panelclips, hvor har I købt dem? Og hvordan var kvaliteten efter et år, sidder loftet stadig fast, som det skal?
I, der har skruet loftet fast, hvordan var det, ville I gøre det igen?
/Henrik
En tredje metode er at skrue gennem panelets fjer, se billede.
Synes selv, at sømme og spartle efterfølgende ikke lyder så tiltalende. Jeg vil helst male alt færdigt, inden jeg monterer loftet.
I, der har købt panelclips, hvor har I købt dem? Og hvordan var kvaliteten efter et år, sidder loftet stadig fast, som det skal?
I, der har skruet loftet fast, hvordan var det, ville I gøre det igen?
/Henrik
Jeg har anvendt de panelclips som Byggmax sælger. Der er ikke noget galt med selve clipsene, de holder fint hvis man er omhyggelig ved monteringen, men det er fjederen som bliver meget hårdt belastet og kan sprække.
Klik her for at svare