Jeg plejer at gøre sådan: lav en klods af masonite eller lignende, der er lige så tyk som det værste mellemrum. Tegn gulvkonturen på listen med en stiftpen og med klodsen som glidende støtte. Slib undersiden af listen op til stregen i en lille hældning med en enhåndsvinkelsliber med en lamelskive.

Problemet med en fordybning i gulvet er, som tidligere nævnt, at hvis du tilpasser listen til 100%, vil den blive lavere end de lister, den tilslutter sig til.

Som tidligere påpeget, dette her er faktisk kun noget, som du selv ser, og den hurtigste løsning er simpelthen at lade det være. Besøgende, der kommer ind i rummet, vil ikke rette blikket mod evt. sprækker mellem sokkel og gulv. Der findes sandsynligvis langt mere interessante ting at rette blikket mod :-) Samtidig forstår jeg følelsen, når man renoverer og ønsker et perfekt resultat. Selv maskede jeg med tape og påførte hvid silikone i sprækken (vil ikke bruge latexfox, da det ofte bliver gult). Resultatet blev godt, men skulle jeg gøre det igen, havde jeg nok undladt det ekstra trin, som det faktisk indebar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.