skal tilføjes isolere på indersiden og undrer hvordan jeg får den parallel og lige. i og med at væggen er ujævn. For så skal jeg rette de andre vægge efter ydervæggen. dumt spørgsmål jeg ved men vafan man må jo spørge
jeg har ingen anden væg lige overfor så jeg kan ikke måle diagonalen
Du anvender passende en vaterpas eller et lod for at få det lodret. For at kontrollere retheden kan du bruge en lang retskede eller spænde en snor. Så skal du placere passende tykke afstandsstykker bag listerne. Så skal du nok forklare det der med parallel. Hvis du ikke har en anden væg lige overfor, hvad skal den så være parallel med?
Jo, jeg forstår jo, at jeg skal bruge en vaterpas. Og med parallel mener jeg med væggen bagved. Væggen er jo bare opstående planker bagved, og den er ret ujævn. Ellers havde jeg jo bare målt fx 120 mm ud fra væggen bagved på venstre side og så højre side. Men kan man være sikker på, at det er lige så? Jeg tror, jeg gør det besværligt, men man må jo spørgeandersmc sagde:Du bruger passende en vaterpas eller et lod for at få den lodret. For at kontrollere ligeheden kan du bruge en lang retskinne eller spænde en snor. Derefter skal du placere passende tykke afstandsstykker bag ved reglerne. Så skal du nok forklare det der med parallel. Hvis du ikke har nogen anden væg lige overfor, hvad skal den så være parallel med?
Nå, du mener, at du vil have, at din nye væg IKKE skal være parallel med væggen bagved, men den skal være lige. Træk en lige linje på gulvet foran væggen. Derefter lodder du fra loftet, så du kan trække en linje der også. To skruer og en snor, f.eks. Nu har du to linjer til at fastgøre syld (den nederste liggende regel) og hammerbånd (den øverste, liggende regel) efter.
Klik her for at svare