Jeg har to trykimprægnerede limtræsbjælker (30x9 cm), som bærer min terrasse. De er skruet sammen til 30x18 cm. De har været dækket ovenfra med en almindelig terrassebrædde, men problemet er, at samlingen mellem limtræsbjælkerne har været eksponeret i en samling i terrassebrætten. Det har resulteret i, at vand, og over tid også blade og jord, er sivet ned mellem bjælkerne, hvilket har gjort, at den ydre bjælke er blevet lidt skæv og separeret fra den indre bjælke, selvom den har været skruet sammen med mange solide skruer. Jeg har nu brug for at få disse bjælker sammen igen for at ændre konstruktionen, så intet trænger ned mellem dem. Jeg har løsnet alle skruer, der holder den sammen, og forsøgt med tvinger og spændebånd m.m., men jeg kan ikke flytte den skæve bjælke. Jeg modtager gerne forslag til, hvordan jeg kan løse dette.
To trykimprægnerede limtræsbjælker på en terrasse med synlig skarv; værktøj og stropper ses på trægulvet ved siden af plantenpotter og en murvæg. En altan med hvide rækværkspaneler og trykimprægnerede limtræsbjælker; en skæv bjælke er synlig mellem træpanelerne.

En flok M14 skrue/møtrik med kraftige skiver med passende indbyrdes afstand?

At med vold forsøge at bøje kraftigt tømmer tilbage med nogle spinklere træskruer vil være nytteløst, medmindre du kender en sløjdlærer med en hær af limtvinger som du kan låne til at presse det sammen, indtil du har fået i tilstrækkeligt med skruer.

• Synes
Teddeby
  • Laddar…
Kan vel ikke kun være mig, der er skeptisk over at have limtræsbjælker udendørs så eksponeret?

M myrstack sagde:
Et hold M14 skruer/møtrik med solide skiver med passende indbyrdes afstand?

At med magt forsøge at bøje kraftigt tømmer tilbage med nogen svagere træskrue vil være nytteløst, medmindre du kender en sløjd lærer med en armé af limklemmer, som du kan låne til at presse det sammen, indtil du har fået i tilstrækkeligt med skruer
M myrstack sagde:
Et hold M14 skruer/møtrik med solide skiver med passende indbyrdes afstand?

At med magt forsøge at bøje kraftigt tømmer tilbage med nogen svagere træskrue vil være nytteløst, medmindre du kender en sløjd lærer med en armé af limklemmer, som du kan låne til at presse det sammen, indtil du har fået i tilstrækkeligt med skruer
Tak, skal prøve med bolte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.