har spånplade gulv.. langs med den ene væg går jo radiatorrørene som er dækket med smalere spånplade... har trukket sømmene ud nu, men pladen sad stadig fast... Så jeg bliver lidt i tvivl, jeg prøvede at skrue en skrue og forsøge at banke den op, men skruen løsnede... sprækker findes, men vil ikke bøje for så skader jeg de andre spånplader...
hvis jeg skruer en større skrue, risikerer jeg til sidst at skrue den direkte i radiatør rørene, med mit uheld...
Så, har I nogle forslag til, hvordan jeg skal få den plade løs uden at skade alt for meget?
hvis jeg skruer en større skrue, risikerer jeg til sidst at skrue den direkte i radiatør rørene, med mit uheld...
Så, har I nogle forslag til, hvordan jeg skal få den plade løs uden at skade alt for meget?
Spånpladen (det er vel en strimmel) er vel limet mod en eller anden regel, og det kan sidde ret godt fast. Hvis den er limet, bliver det nok svært at få den af i ét stykke. Kan du komme til at save forsigtigt med en stiksav eller bore? Men bor ikke igennem rørene, det er koldt udenfor.
en strimmel ja, typ 22mm høj, 15cm dyb og 1meter lang eller noget sådan...
nå, så de kan være limede desuden..suk.. jeg som er så nysgerrig på hvad det er for slags rørføring men nu må det blive til jeg får mod til vildere chanceudtag...
nå, så de kan være limede desuden..suk.. jeg som er så nysgerrig på hvad det er for slags rørføring men nu må det blive til jeg får mod til vildere chanceudtag...
Man limer næsten altid gulvspån. I hvert fald hvis man vil have det knirkefrit osv.
Undgå stiksav.Amatörbyggaren sagde:
Den vil sandsynligvis stikke ud rundt 40mm på den anden side af pladen.
Jeg har sat stiksaven i et varmeledning rør. Det blev nogle svedige timer med opskåret gulv i naboværelset...
Brug rundsaven, indstillet på den rette dybde, alternativt kør forsigtigt med tigersaven. Det er muligt at save gipsplader op med tigeren, uden at beskadige plastfolien bagved, med lidt øvelse.
Klik her for at svare