Skal sætte loftlister op i weekenden. Geringssnit er ikke noget problem og har dykkerpistol, men frygter hvordan jeg skal få 3,7m lange lister sat op pænt alene, har desværre ingen som kan hjælpe mig i weekenden.

Kan I give mig jeres bedste tips til, hvordan I gør for at få det pænt og lige alene, så føles det måske lidt bedre. :rofl:

Hav et antal meter ekstra for det går til i alle bandeord, der kommer. Men 3-4m selv er vel ikke noget problem. Du når jo mindst 1,6-1,8m at holde. Hvis ikke, brug en støtte.

• Synes
jimbomas og 1 anden
  • Laddar…
Støtter har jeg brugt. Eller listebitar, der er tilstrækkeligt lange med lidt flex i, så de kan fastgøres.

• Synes
jimbomas
  • Laddar…
Ja jeg har taget i med en ekstra liste, og de er 4,2m, så tror jeg klarer mig, ellers er bræddegården åben hele weekenden.

Har nok en foderliste over som kunne støtte, det havde jeg ikke tænkt på. Tak for det tip!

Plejer at lave dem et par mm for lange, så de kiler sig fast, men det plejer alligevel at være lidt bøvlet. Men det og en støtte, så skal det vel gå. Begynder med de lange, så kan de komme til nytte, hvis de skulle blive fejlskåret :crysmile:

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Kan man anvende dyckert picka så er de jo super praktisk, da plejer jeg at kappe listen, holde den i midten, køre geringen mod væg/loft vinkel skyde fast den, så går jeg til hjørnet og tjekker, at den kommer rigtigt, så skyder jeg bare videre langs listen:)

• Synes
Viktor_F og 1 anden
  • Laddar…
Jeg ville få et mentalt sammenbrud og smuldre listen, hvis jeg skulle give mig i kast med at sætte lange længder op selv. Smid et spørgsmål på Facebook, hvis du ikke har en ven, der kan træde til som assistent et øjeblik mod nogle øl eller kanelsnegle. Bare så du får de længste stykker op, så kan du selv klare småstykkerne senere.

• Synes
  • Haha
jimbomas og 1 anden
  • Laddar…
Hej,

Jeg bruger styrofoamlister, som man limer op med akrylfuge. Det ses ikke, at det er styrofoam. Lidt dyrere, men meget nemt at arbejde med. Formbare hvis loftet ikke er lige, der bliver ingen sprækker.

En ting jeg har bemærket med styrofoam, og det burde også være muligt med træ, er at det er helt fint at dele længder op i mindre stykker. Være omhyggelig i hjørner men tillade sprækker midt på. Så tager jeg lidt fuge og smører på, og maler over fugemassen med lidt ekstra maling. Der ses ikke et spor af samlingerne.

• Synes
jimbomas
  • Laddar…
S Stuff sagde:
Jeg ville så få et mentalt sammenbrud og smuldre listen, hvis jeg skulle give mig i kast med at sætte lange længder op selv. Smid et spørgsmål ud på Facebook, hvis du ikke har en ven, der kan stille op som assistent en stund mod nogle øl eller kanelsnegle. Bare så du får de længste stykker op, så kan du ordne de små stykker selv bagefter
Haha, prøvet det, derfor spurgte jeg om tips. Hvad en snedker kan, må jeg også kunne - det handler bare om at finde den rigtige metode. :)

Har spurgt, men alle er så pokkers optagede denne weekend, og jeg er lidt i panik for at få det færdigt. Hvis jeg får et sammenbrud, lover jeg et billede af den smuldrede liste, så må jeg bare vente til næste weekend. :D

• Synes
gbgustaf
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.