Hvad skal du have for gulv i studiet?
Som elektriker til erhverv har jeg arbejdet med en del biografer og nogle studier og er lidt nysgerrig ;) På de byggerier, jeg har været med på, plejer de at skrue og lime et par lag af en form for cement-baseret spånplade, som ligger på gummibøsninger med isolering imellem. Naturligvis med luftspalte mod pladen.
Derefter står den indre vægramme ovenpå dette. Og loftet ophænges med gummiophæng.
Og der går som regel en hel del akustikfugemasse :D

Og jeg har set nogle "ekstreme" foranstaltninger for ellers simple gennemføringer af el og ventilation. Alt for ikke at "kortslutte" den indre og ydre konstruktion.

For øvrigt stemmer jeg for mexitegls forslag her ovenfor for at svare på trådspørgsmålet.

S
hvad mexitegls grej som du undre? troede det var at du ville ha det tæt mellem reglen.
man kan også sætte en plade vinkel

Bloink sagde:
Hvad skal du have for gulv i studiet?
Som elektriker til erhverv har jeg arbejdet med en del biografer og nogle studier og er lidt nysgerrig ;) På de byggeri jeg har været med til plejer de at skrue lime et par lag af en form for cement-baseret spånplade, der ligger på gummibøsninger med isolering imellem. Selvfølgelig med luftspalte mod pladen.
Så står den indre vægstamme oven på dette. Og loftet hænges med gummiophæng.
Og der plejer at gå en hel del akustikfugemasse :D

Og jeg har set en del "ekstreme" tiltag for ellers enkle gennemføringer af el og ventilation. Alt for ikke at "kortslutte" den indre og ydre konstruktion.

For øvrigt stemmer jeg på mexitegels forslag her ovenfor for at svare på trådspørgsmålet.
Hej! Gulvet bliver en af to løsninger med reglar på gummibøsninger. En dyrere eller en billigere. Jeg vægter fordele og ulemper mod hinanden, sammen med budget og hvilke krav jeg egentlig behøver stille (ud fra mine egne krav).
Loftet bliver fritbærende på reglar, der stilles på det flydende gulv. Sådan er tanken i dag i hvert fald. :-)

Hvorfor ikke bruge lydreglar som SBH er inde på og ikke sætte noget overhovedet i eksisterende reglar og vægge?

S
det var jo problemet at få sat skiver på efter at reglen var monteret på en gammel regel.
der manglede en (eller to) skrue-regel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.