Nu har jeg ledt og ledt, men finder ikke - hvordan efterisolerer man bedst udvendigt på siporexplank? Vi har gavle, der stikker ud på langsiderne og tænker, at vi skal benytte chancen for at efterisolere vores hus fra -64, når vi skifter facade. Hvordan gør vi det? Type af regler/isolering/luftspalte etc.? Vi forestiller os stående malet/bejdset/laseret træplank som facade.

En etplansvilla med sort facade, to vinduer, og brune skodder. Før haven ligger visne planter og grøn græsplæne.
Nogen der ved eller hvem jeg kan spørge?
Tak!

Rickard.
En Fasadskive/västkustskive, løslagt og panel føles vel måske simpleste. Eps er lidt bedre, hvis der er stor fugtvandring, men ikke noget jeg ville ønske at have på mit hus, så jeg ville hellere anstrenge mig lidt for at tætne indvendigt, hvis jeg syntes det var nødvendigt, Puds og maling er tilstrækkeligt for almindelige rum.

Isolering udvendigt er ret ukompliceret og der findes mange forskellige metoder som virker.

Rickard. Rickard. sagde:
En Fasadskiva/västkustskiva, spiklækt og panel føles vel måske lettest. Eps er lidt bedre, hvis der er stor fugtvandring, men ikke noget jeg ville ønske at have på mit hus, så jeg ville hellere anstrenge mig en smule for at tætne indvendigt, hvis jeg tænkte, det var nødvendigt. Puds og farve er tilstrækkeligt til almindelige rum.

Isolering udvendigt er ganske ukompliceret og der findes masser af forskellige metoder, der fungerer.
Tak! Skal straks kontakte dem.

Det jeg har været bekymret for er at skabe fugt som kan vandre indad (tænker jeg)

Rickard.
A AnBjaBoo sagde:
Det jeg bekymrer mig for er at skabe fugt som kan vandre indad (tænker jeg)
Det er i princippet helt umuligt. Det eneste mulige problem jeg ser, er at hvis væggen skulle være meget utæt, så kan fugten indefra skabe problemer på ydersiden, men jeg ser ingen direkte risiko her. Letbeton med mineraluld på ydersiden er ingen usædvanlig løsning, og det ville ikke overraske mig det mindste, hvis det så sådan ud på din loft.

• Synes
AnBjaBoo
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Det er i princippet helt umuligt. Det eneste mulige problem jeg ser, er at hvis væggen skulle være meget utæt, kan fugten indefra forårsage problemer for det udenfor, men jeg ser ingen direkte risiko her. Letbeton med mineraluld på ydersiden er ikke en usædvanlig løsning, og det ville ikke overraske mig det mindste, hvis det så sådan ud på dit loft.
Fantastisk. Næste skridt bliver jo at fikse ventilationen på loftet, som vi med dette vil lukke til... men det må blive en anden gang - igen Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.