Medlem
· Helsingborg
· 239 indlæg
Kan man dele disse med en almindelig fliseskærer? Tænkte at de er ret små, og det bliver pillearbejde. Desuden sidder de på et papirnet. Jeg er helt ny inden for fliselægning. De skal sidde i køkkenet over køkkenvasken. Hvis man skal save til udtag osv., hvad bruger man så?
Tak på forhånd /Björn.
Tak på forhånd /Björn.
eller køb en billig kina maskine. koster 500 eller noget sådant.. så har du en næste gang også...
Jeg gjorde som "pjac" beskriver, da jeg havde brug for at justere en del af den 25 mm mosaik, der blev sat her. Går som sagt næsten at skulptere... Mål ud og "spænd" fast med tvinger og en planke og tag det forsigtigt. Beskyttelsesbriller et must da det "springer" en del.
Jeg har ikke haft nogen som helst problemer med at dele 5x5 i min fliseskærer (ganske vist af god kvalitet). De eneste gange jeg har brugt saven var, når jeg har været nødt til at skære en cm eller mindre. For vægudtagene fjernede jeg de fliser, der blev påvirket af udtagene fra nettet, og skar det væk, der var nødvendigt, enten med fliseskæreren eller med el-saven.
Klik her for at svare