Hvordan bygger jeg bedst et hegn, der ser ud som på billedet nedenfor? Jeg tænker primært på, hvordan jeg fastgør det til stolperne, så de ser integrerede ud.
Det stakit betyder en masse tapper og tappehuller for at det skal blive godt og holdbart.
Hvis du ikke er vant til at lave det, anbefaler jeg en samtale med et lokalt snedkeri.
Du kan hænge hegnstykkerne på stolperne ifølge vedlagte skitse. I hver stolpe sidder der et (gennemgående?). Hegnstykkerne er opbygget sådan, at der findes et omvendt U, der passer præcis udenpå røret. Man fører altså hegnstykket ind fra siden og sænker det derefter ned over rørene. (Skitsen af hegnstykket er ikke helt i samme skala som stolpen.)
mmm. Naboen som plejer at parkere sin bil på gaden udenfor bliver nok meget glad så...
Bygger man hegnet som NoiseMaker foreslår, kan man jo udføre malerarbejdet et andet sted.
Ellers kan man jo faktisk bede naboen om at flytte bilen den dag man maler, ikke male hvis det blæser samt bruge en presenning som sprøjtebeskyttelse bagved.