Hvordan bygger jeg bedst et hegn, der ser ud som på billedet nedenfor? Jeg tænker primært på, hvordan jeg fastgør det til stolperne, så de ser integrerede ud.

Hvidt træstakit med lodrette stolper og græsplæne i baggrunden, omgivet af skovområde med høje træer.

• Synes
murak
  • Laddar…
Det stakit betyder en masse tapper og tappehuller for at det skal blive godt og holdbart.
Hvis du ikke er vant til at lave det, anbefaler jeg en samtale med et lokalt snedkeri.

Det store spørgsmål er, hvem skal male det?

MathiasS sagde:
Det store spørgsmål er, hvem skal male det?
Det er det evige spørgsmål, som man altid glemmer. Synd bare, at tryk-træ ser så grimt ud, at man ikke har noget valg.

Det er en elendighed.

Min kone har krævet hegn rundt om hele grunden, og den er lang, og jeg regnede ud, hvor mange gazilioner pinde der er, som skal males. Ikke sjovt.

Men endnu værre er at male dem anden, tredje og fjerde gang nogle år senere.......huwa.

• Synes
Crippman og 1 anden
  • Laddar…
Sprøjtemale?

mmm. Naboen som plejer at parkere sin bil på gaden udenfor bliver nok meget glad da...

Du kan hænge hegnstykkerne på stolperne ifølge vedlagte skitse. I hver stolpe sidder der et (gennemgående?). Hegnstykkerne er opbygget sådan, at der findes et omvendt U, der passer præcis udenpå røret. Man fører altså hegnstykket ind fra siden og sænker det derefter ned over rørene. Diagram over montering af staketsektionskisse med stolper og U-formede beslag vist fra siden og indvendigt i længderetningen. (Skitsen af hegnstykket er ikke helt i samme skala som stolpen.)

Janus82 sagde:
mmm. Naboen som plejer at parkere sin bil på gaden udenfor bliver nok meget glad så...
Bygger man hegnet som NoiseMaker foreslår, kan man jo udføre malerarbejdet et andet sted.

Ellers kan man jo faktisk bede naboen om at flytte bilen den dag man maler, ikke male hvis det blæser samt bruge en presenning som sprøjtebeskyttelse bagved.

cem77 sagde:
Bygger man staketet så som NoiseMaker föreslår så kan man jo håndtere maleriet et andet sted.
Præcis! Det havde jeg tænkt mig at skrive, men jeg glemte det.

MathiasS sagde:
Det er et elendighed.

Min kone har krævet stakit rundt om hele grunden, og det er langt, og jeg regnede ud, hvor mange gazilioner pinde der er, som skal males. Ikke sjovt.

Men, endnu værre er at male dem anden og tredje og fjerde gang nogle år senere.......huwa.
Maler du årsstartene også? :)

Kan findes at købe lignende pvc hegn. Har cyklet forbi en, der ligner pvc. Så slipper man for at male.

Dalbotös sagde:
Maler du årsskuddene også? :)
Nej men nu er det tid til at klippe hver eneste pind til 2 cm længde......dog mindre arbejde end at male hegn....:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.