Skal bygge et indbygget skab her.
Her er den nuværende plan:
Jeg bruger platsa systemet, så skabene er 180 høje, 60 dybe, tænkte jeg vil stille dem på en ramme. Derefter har jeg overskabe, som jeg skal skære ned på grund af skråtaget, der begynder på 191 cm (fra gulvet til taget). Der er skråtag i bagenden af skabene, så jeg vil skære toppen af overskabene og sætte en dækplade for stabilitet og for at det skal se lidt mere luksuriøst ud.
1. Hvordan fastgør jeg rammen nedenunder? Skal jeg overhovedet fastgøre den? For eksempel til gulvet/væggen..
2. Skal jeg fjerne gulvlister og taglister bag skabet? I så fald hvordan? Og hvis ikke, hvordan arbejder jeg rundt om listerne?
3. Jeg ved at platsa er ustabilt allerede fra starten, men at skære dem åbner jo denne hule pap, hvordan gør jeg for at fastgøre dem ordentligt i taget/væggen? En stump længst ud vil jo være uskåret, kan jeg sætte noget metalbeslag?
4. Hvordan gør jeg med lister udenpå skabet bagefter? Både generelt for at få den der indbyggede lækre følelse, men også op mod loftet hvor der er ujævne planker?
Har I nogle andre tips og tanker? Det bliver mit allerførste byggeprojekt og jeg vil brillere for min ægtefælle og far 🤓