Hej!

Har en Samsung Frame tv. Vi er i gang med at bygge ud på huset nu.

Tv skal op på en ny væg i den nye del. Er der nogen, der har forslag til, hvordan man kan bygge den ind i væggen?

Jeg skal jo stadig kunne styre min Apple TV.

Først havde jeg tænkt bare at have en ”almindelig væg” med gips og fastgøre tv'et derpå, bruge en tv-bænk. Men det ville være så sjovt at gøre noget andet, nu når man har chancen.

Håber nogen har gjort noget, eller har en idé. Tak på forhånd / Fredrik

Ville personligt aldrig bygge et tv ind som en permanent del af en væg. Spol frem fem-ti år, og det er helt andre ting, du vil have til formålet.

• Synes
RoAd og 2 andre
  • Laddar…
Ville aldrig bygge ind, men derimod kan man gøre det lidt pænere, selv med vægmonteret.
Jeg anbefaler, at du bag TV'et sætter en enkel stikkontakt og en ekstra boks med et 32mm VP-rør, som går direkte ned til en anden boks bagved, hvor du sætter tv-bænken. På den måde slipper du for at have synlige kabler ned fra TV'et. Jeg lykkedes med at få tre HDMI-kabler og et netværkskabel ind i et 32mm rør.

• Synes
RoAd og 1 anden
  • Laddar…
T Tummenmittihand25 sagde:
Først havde jeg tænkt bare at have en "almindelig væg" med gips og fastgøre tv derpå, bruge en tv-reol. Men det ville være så sjovt at gøre noget andet, nu når man har chancen.
Sæt op Plywood eller OSB i stedet. Det er let at sætte op vægbeslag i det (ellers kan du blive nødt til at sætte en 60cm plywood i reglarne så du slipper for at håbe at molly i gipspladen fæster)...

Walle85
J Jaif sagde:
Ville aldrig bygge ind, men derimod kan man gøre det lidt pænere selv med vægmonteret.
Jeg anbefaler, at du bag TV'et sætter en simpel stikkontakt og en ekstra boks med et 32mm VP-rør, som går direkte ned til en anden boks bagved, hvor du placerer tv-bænken. På den måde slipper du for at have synlige kabler ned fra TV'et. Jeg lykkedes med at få i tre HDMI-kabler og et netværkskabel i et 32mm rør.
Godt forslag!

Sådan gjorde jeg for at få en kanal mellem TV-bænk og TV samt udtag bag TV'et.

Bemærk, at jeg ikke har lavet noget hul til kanalen i væggen endnu, da jeg kun har en Chromecast tilsluttet til TV'et. Men hvis der skulle komme flere enheder i fremtiden, så er muligheden der.

Jeg satte også ekstra reglar, hvor TV-beslaget skulle monteres.

Alternativ tekst: "Væg med isolering og trærammer, to grønne strømudtag, og en kanal installeret bag en regel, forberedt til fremtidig kabelføring. Stikdåse og ledninger bag tv-bænk med kanal til fremtidige enheder. Ekstra reglar monteret ved tv-fæstet. Kun Chromecast tilsluttet i øjeblikket.

Walle85
På en anden indervæg oprettet med panel på har jeg også skåret en firkant ud i panelet og monteret en TV-arm i fordybningen, der blev på 45mm + panelets tykkelse og satte nogle lister rundt for at gøre kanterne pæne på hullet.
Så når TV'et er helt trykket ind, ligger det tæt mod væggen, og alle kabler osv. får så plads ind i fordybningen i væggen. Dybden er omtrent så meget som TV-armen bygger i dybde i helt indfoldet tilstand.
Efterlader man så også plads til stikkontakter og netværksudtag i denne fordybning, så ville en the Frame blive som et maleri i virkeligheden, da intet ville kunne ses.

Nu gælder spørgsmålet en Samsung Frame. Ikke meget mere at gøre end at sætte den på væggen med specialbeslaget. Da det kun er et enkelt kabel, er det ret nemt at trække det i et rør fra TV til kontrolboksen. Ingen stikkontakter er nødvendige bagved TV'et.

P Pin sagde:
Nu gælder spørgsmålet en Samsung Frame. Ikke meget andet at gøre end at sætte den på væggen med specialbeslaget. Da det kun er et eneste kabel, er det ret enkelt at trække det i et rør fra TV til kontrolboksen. Ingen eludtag behøves bag TVet.
Det er vel lige så godt at sørge for, at røret er stort nok til HDMI alligevel. Strøm kan man også få ind i røret, hvis man har sparet på det, da man byggede.

Tænk bare på, at kontakten til the frame er lidt større end en almindelig hdmikontakt.

• Synes
Pin
  • Laddar…
Tak for input!! Fedt!

Det bliver nok et rør i væggen. Let at sætte op og passer til alle typer tv, næsten.

Men hvordan i alverden slipper jeg for at have en tv-bænk, når jeg både skal have harddisken (til tv) og Apple TV?

Er der nogen, der har løst det på en smart måde? Jeg vil helst ikke lave en tykkere væg med fx en indbygget hylde.

Uanset om det er nødvendigt eller ej til den model, så ville jeg alligevel sætte en stikkontakt bagved for at fremtidssikre. Bliver jo alligevel ikke synligt.

Vil det ikke se mærkeligt ud uden nogen form for møbel under TV'et? Kan du dele en form for skitse eller plantegning?

Tak for input!! Fantastisk!

Det bliver nok et rør i væggen. Let at sætte op og passer til alle typer tv, næsten.

Men hvordan pokker kommer jeg udenom at have en tv-bænk, når jeg både skal have harddisken (til tv) og Apple TV?

Er der nogen, der har løst det på en smart måde? Jeg vil helst ikke lave en tykkere væg med f.eks. en indbygget hylde.
Du opsætter regler, så du bag tv'et har en fordybning i væggen lige så dyb som bredden på de vægregler, du bygger med. Så får du en fordybning i væggen, hvor du kan have dine ting. Du sætter også dine stikkontakter i denne fordybning. På denne måde kan du sætte tv'et tæt op mod væggen, og det vil skjule hullet, du har lavet. Se vedhæftet billede. Lav bare hullet mindre, f.eks. 30 * 30, så burde det virke.

• Væg med fordybning til TV, eludtag, og indbyggede højttalere på begge sider, klar til installation af elektroniske enheder.
Jeg trækker altid et 50mm afløbsrør ned til udtaget under ved gulvet. Det er perfekt til at trykke en dåse ind og sætte et dæksel på, hvis man ikke bruger det. Ingen udtag bag tv'et, alt ledes i stedet ned til gulvet.

• Synes
Pin
  • Laddar…
vi byggede et skab i væggen bag TV'et, vi satte mediedator og konsoller der, bluetooth går gennem væggen uden problemer. Men den primære grund var, at vi havde brug for mere plads, og det er rart at slippe for TV-bænk og ledninger.

Hej!

Har en Samsung Frame tv. Vi bygger nu ud på huset.

Tv skal op på en ny væg i den nye del. Er der nogen, der har et forslag til, hvordan man kan bygge den ind i væggen?

Jeg har desværre stadig brug for at kunne styre min Apple TV.

Først havde jeg tænkt bare at have en "almindelig væg" med gips og fastgøre tv derpå, bruge mig af en tv-bænk. Men det ville være så sjovt at gøre noget andet, nu når man har chancen.

Håber nogen har gjort noget, eller har en idé. Tak på forhånd / Fredrik
Hvad har du på den anden side af væggen, du tænker hænge tv'et på? Har du plads der til at bruge?

Jeg har selv lige bestilt en Frame og venter på at få den hjem. Har heldigvis et skab bag væggen, hvor tv'et skal sidde, så derinde tænkte jeg at lave en hylde til one connect-boksen, router, teliaboksen og alle andre ting, der er nødvendige for at se tv og film. Et hul i væggen bag tv'et for at trække one connect-ledningen er det eneste, jeg behøver gøre.

• Synes
Pin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.