Hej. Jeg vil have en halv væg for at dele to rum, men stadig bevare lyset. Væggen skal ikke være større end 120 x 120 cm og sættes mod et stykke fremspringende væg, der er tilbage, siden væggen blev revet ned engang. Jeg er fuldstændig nybegynder, men tror alligevel, at jeg måske - med en ordentlig arbejdsbeskrivelse - kan forsøge mig med at bygge selv. Kan nogen tippe mig om, hvor jeg kan finde en god arbejdsbeskrivelse?
Min hovedspørgsmål er: har jeg brug for støtte mod loftet, når væggen ikke er større end 120x120 cm? eller er det nok med en eller anden form for fastgørelse mod gulvet (inde i væggen, der bliver ca. 15 cm bred) ?. :S
Tak på forhånd for svar og tips.
/Lena
Min hovedspørgsmål er: har jeg brug for støtte mod loftet, når væggen ikke er større end 120x120 cm? eller er det nok med en eller anden form for fastgørelse mod gulvet (inde i væggen, der bliver ca. 15 cm bred) ?. :S
Tak på forhånd for svar og tips.
/Lena
Det kommer vel an på hvilken belastning du vil udsætte væggen for? og til en vis grad hvilket materiale det er? Jeg forestiller mig, at en muret væg har brug for mindre støtte end en træreglet én fx. Skal du bygge med reglar beklædt med plader, så vil jeg anbefale at sætte en stolpe mellem gulv/loft yderst, så du får det stabilt. Men væggen i sig selv bliver stående uanset, det er mest erfaringen med jagende børn, der løber ind i ting, eller når man selv har for travlt, når man bærer noget tungt og stort forbi, og støder ind i, som gør, at jeg vil have stabile ting 
Blev det nogensinde en halv væg?
Jeg går nemlig med de samme tanker. Hvordan gjorde du, og hvor stabilt blev det?
Jeg går nemlig med de samme tanker. Hvordan gjorde du, og hvor stabilt blev det?
Klik her for at svare