Sætter op loftpanel i et rum. Desværre ender lampestikket for el i samlingen mellem typ tre plader. Sådan er livet... :|

Sagen er, at stikket allerede er på plads med el i, hvordan saver jeg hul i pladerne med en hulbor uden at kunne have centreringsbor i hulboret? Centreringsboret ville jo bore alt i lampestikket i stykker :P Og uden centreringsbor har hulboret en tendens til at flakse rundt en del... :thumbdown:

Taknemmelig for smarte tips :)

Spring hulskæreren over og brug en kniv i stedet.

Kan man ikke skubbe kablerne til side og montere magneten og så køre forsigtigt, men bryd strømmen inden du saver

Du kunne save en hulleskive ud, som du derefter skruer fast i loftet for at guide hulsaven.
Tre træplader med udskårne huller og mål markeret, placeret på en grå overflade.

• Synes
Nyfniken og 2 andre
  • Laddar…
mexitegel sagde:
Skib hulsaven og brug en kniv i stedet.
Kniv?!? Pladen er svær nok at save i som det er med almindelig fukssvans :P Kniv lyder lidt... tungt :P Jeg betvivler, at jeg overhovedet ville kunne lave et hul i pladen med kniv... Men tak for tippet! :)

cecar33 sagde:
Kan man ikke flytte kablerne til side og montere magneten og derefter køre forsigtigt, men afbryd strømmen inden du saver
Flytte kablerne til side, jaa jo det kan måske lade sig gøre... Men hvilken magnet taler du om?!? Afbryde strømmen lyder som en lys idé ;)

Helioz sagde:
Du kunne save en hulskive, som du derefter skruer fast i loftet for at guide hulsaven.
[billede]
Ja, jeg har brugt hulskiver tidligere, da jeg satte rotdåser i væggen, men der skulle jeg senere renovere væggen. Dette loft er helt nyt, er ikke så meget for at skrue hulskiverne fast i det ;) Havde samme tanke, ved bare ikke, hvordan man skal få den til at sidde fast...

Klip centrumboret lidt og kør næsten helt igennem med savdelen. Den sidste bid tager du med kniv, hvis du ikke tør at tage chancen..

Et billede der viser fire trin af at lave et hul i et loft ved hjælp af en hulsave og en centrumbor til at centrere processen.

Sådan gjorde jeg, da den, der havde monteret taget, ikke gad lave et rigtigt hul...

For at tydeliggøre, borede centrumborren på billedet er kun der for at centrere klodsen, jeg fjernede den, inden jeg borede.

• Synes
Lostmoose og 2 andre
  • Laddar…
Skib centrumboret og hold hulsaven skråt, så du kun borer med nogle få centimeter på den ene kant. Når du er kommet et stykke ind, vipper du langsomt hulsaven tilbage, så bliver det perfekt. Prøv på et stykke skrot først, så du får styr på teknikken.

echX sagde:
Kniv?!? Skivan er svær nok at save i, som det er, med almindelig fukssvans :P Kniv lyder lidt... tungt :P Jeg tvivler på, at jeg endda ville kunne lave et hul i skiven med kniv... Men tak for tippet! :)
Haha, jeg læste ikke dit indlæg ordentligt, ser jeg. Jeg fik den idé, at det var loftgips :D. Du har jo fået mange andre gode tips nu, ser jeg :)

Eller biltemas variant om de har den tilbage? Fungerer lige så godt og er lidt billigere. . Og mere eller mindre identisk.

Hulskive model lidt større kan man spænde fast med brædder mod gulvet

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.