F fribygg sagde:
Billedet viser jo en betonvæg støbt i form af uhøvlede brædder, da hylden tilsyneladende skal veje 20 kg bør det være nok med rødplugg. Hvis betonen er hårdt procentandel med sten, som var almindeligt før den fabriksblandede beton eller af andre grunde indeholder meget ballast anbefaler jeg en ordentlig borehammer, at holde på med noget andet i sådant mtrl tager mere på psyken end på væggen.
Takker så meget for godt svar!
Jeg har fundet både Hitachi borehammer og diverse skruetrækkere.

Nogen "rødplugg" havde jeg nok desværre ikke. Kan disse fungere? Ser at de har nogle vinger som rødplugg ikke ser ud til at have.
Posen indeholder et sortiment af 200 grå plastdyvler i forskellige størrelser fra 6 til 10 mm i diameter.

• Synes
multix
  • Laddar…
Det er godt, hvis skruen er længere end pluggen, når den er skruet ind. Så vil det sidde bedre.

• Synes
plan-g og 1 anden
  • Laddar…
tommib
Det kan fungere, men man bør bruge gode plugs og ikke noget fra ÖoB. Det, på samme måde som borehammeren, sparer psyken. Der er stor forskel i plasten i plugs, og om det der er en god slags er svært at vide uden at klemme og føle.

Du skrev tidligere om en skrue per konsol, det lyder meget lidt. Hvad er det for nogle konsoller egentlig? Jeg ville være mere bekymret for dem end for fastgørelsen i væggen.

Hvis du er bekymret, kan du jo altid belastningsteste hylden uden vand. En fornuftig hylde med konsoller fastgjort i en solid betonvæg kan uden videre klare, at en voksen person sidder på den.

• Synes
plan-g
  • Laddar…
Düsseldorff
Køb ordentlige plugs af anerkendt kvalitet, typ Fischer. Især fordi du er lidt bekymret over styrken.

• Synes
plan-g
  • Laddar…
Er man bekymret med plug, så brug Hilti kemisk anker og m8/m10 gevindstang!

• Synes
plan-g
  • Laddar…
Killinallan Killinallan sagde:
Er man bekymret med plug, så brug Hilti kemanker og m8/m10 gevindstang!
Hvorfor skulle man bruge 8 eller 10mm til 20kg last?

Düsseldorff
Killinallan Killinallan sagde:
Er man bekymret med plug så brug Hilti kemankare og m8/m10 gevindstang!
Lidt overkill for 17 kg hva...?

Tak for hjælpen i tråden! Spørgsmålet kan synes latterligt, men tidligere opsætningsforsøg har som sagt ofte mislykkedes...

Nu sidder den oppe. Ser ud til at sidde helt stabilt. Har trykket godt på hylden uden at den rører sig.

Det var 2 plugs per konsol.
Jeg skiftede og brugte i stedet fischer Duo, som jeg også havde hjemme.
Jeg brugte en borehammer og opfattede væggen som noget porøs (det tog cirka 2 sekunder at bore 5 cm dybe huller)

To hvide plantekasser med spirer på en hylde under væglamper ved et vindue. Hylden er fastgjort med to konsoller og holdes stabilt.

• Synes
balloo og 1 anden
  • Laddar…
Hyldens anvendelsesområde kan jo komme til at ændre sig i fremtiden, så bedst at ligge på plus.

• Synes
plan-g
  • Laddar…
Hvad skal det blive? Græs?

• Synes
  • Haha
hjalle74 og 2 andre
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Lidt overkill for 17 kg hva...?
Haha ja det kan man sige, men det vil holde!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.