1,935 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
Hvordan blander jeg betonen? Støbning af skorstenskrone.
Hej,
Jeg tænkte på at give mig i kast med at støbe en ny skorstenskrona. Linket tråd har givet mig godt styr på arbejdet selv, https://www.byggahus.se/forum/threads/tillverka-skorstenskrona.59426/, men jeg undrer om nogen har et godt overblik over opskrift og hvilke proportioner at blande?
Mvh
Jeg tænkte på at give mig i kast med at støbe en ny skorstenskrona. Linket tråd har givet mig godt styr på arbejdet selv, https://www.byggahus.se/forum/threads/tillverka-skorstenskrona.59426/, men jeg undrer om nogen har et godt overblik over opskrift og hvilke proportioner at blande?
Mvh
Få en hætte i metal i stedet. Da jeg installerede en ny brændeovn, svor mureren over vores eksisterende krone og sagde, at det ville blive et helvede, når nogen skal reparere skorstenen.
Men det var jo hans ord. Jeg har mindre styr på det….
Men det var jo hans ord. Jeg har mindre styr på det….
Er ikke skorstenskrona i beton en nyere opfindelse, som man begyndte med, da oliebrænderne kom? Olie indeholdt svovl, som gav ætseskader i toppen, hvor røgen kondenserede. De problemer har man ikke med brændefyring, som jeg har forstået det?
Derefter anvendte man også blyplade som foring, da heller ikke betonen kunne modstå svovlsyren helt.
Så, hvis jeg husker rigtigt, fører det til spørgsmålet om, hvorvidt en betonkrone er nødvendig eller ej.
Derefter anvendte man også blyplade som foring, da heller ikke betonen kunne modstå svovlsyren helt.
Så, hvis jeg husker rigtigt, fører det til spørgsmålet om, hvorvidt en betonkrone er nødvendig eller ej.
Tak for at nogen begynder at vende tråden rigtigt! Ovenpå kommer der til at komme en plåthuv, men for "rigtigt", dvs ønsket, udseende er det en støbt krone, der gælder. Det er kun opskrifter, der søges. Kommer der ikke nogle gode tips ind, bliver det et par sække færdigblanding uden anden ballast, der må gøre arbejdet.Rejäl sagde:
Hvor tyk bliver den?O Ockeponken sagde:Tak for at nogen begynder at vende tråden rigtigt! Ovenpå kommer der til at ligge en metalhætte, men for "rigtigt", dvs ønsket, udseende er det en støbt krone, der gælder. Det er kun opskrifter, der søges. Kommer der ikke nogle gode tips, bliver det et par sække færdigblanding uden anden ballast, der må klare jobbet.
Klik her for at svare