Findes der nogle hjælpemidler til at få sådan et stykke ind i bilen og fra bilen ind til hytten og ind i åbningen på den murede pejs?? Hvordan gjorde I?

Det lyder jo utroligt tungt, og den er desuden kompakt og svær at få fat i måske? Det er en Keddy 102.

Det er altså køb via Blocket.

Senest redigeret:
Vi var to mand og en sækkevogn med "trapphjul".
Lugen og en del plader på indersiden af min (ikke en keddy) kunne tages løs, så den blev lidt lettere at få ind i ovnen.
Men 100kg skal ikke være et problem at bære for to normalt trænede individer.
Hvis man vil gøre det lettere, kan man jo også tage en løftesele til hjælp.

• Synes
Fröken Hjälplös
  • Laddar…
Fröken Hjälplös Fröken Hjälplös sagde:
Findes der nogle hjælpemidler til at få sådan et stykke ind i bilen og fra bilen ind til hytten og ind i åbningen på den murede kamin?? Hvordan gjorde I?

Det lyder jo utrolig tungt, og den er desuden kompakt og svær at få greb om måske? Det er en Keddy 102.
Har du allerede købt den? Ellers findes der jo Keddy 1002, eller 2002 som deles i tre dele, netop for at de skal være lettere at bære ind...

To almindeligt stærke personer og en sækkevogn løser det ellers...

• Synes
Fröken Hjälplös
  • Laddar…
OBS: Følgende er gæt, jeg har ikke flyttet noget sådant selv. (Derimod andre tungere ting.)

Det er formentlig lettere med trailer eller bil med lad end almindelig bil..
Hvis den er i en kasse burde der jo være nogen form for bærehåndtag, hvis man er to personer bliver det jo "kun" 50 kilo per person, tungt men muligt.

For at flytte på landjorden er sækkevogn god. For at få den ind i bilen ville jeg prøve at løfte den, hvis den kommer fra et sted der har en rampe er det bare at bakke op til rampen og skubbe over.
Hvis du er alene og skal have den ind i bil ville jeg skaffe ret lange planker til at lægge som en rampe til bilen, spænde fast stropper eller et spil i bilen og så trække den ind i bilen. Samme metode for at få den af, men da skal du også tænke på at plankerne vil glide ned fra bilen og falde ned på jorden, så det skal stoppes på en eller anden måde. (Måske grave enderne ned i jorden så det stopper der.)

For at få den ind i ovnen ville jeg lægge planker eller lignende (måske helst paller) foran som ender i samme niveau som den skal ind på, og forsøge at få den op på dem først, så er det bare at skubbe!

• Synes
Fröken Hjälplös
  • Laddar…
Ved ikke hvordan netop den model ser ud, men min Contura i7 vejede også 100 kg. Yderskallen/varmeskjoldet plejer at kunne tages af, ligesom en del indvendigt. Tilbage bliver så måske 80-85 kg, hvilket man burde kunne tage selv.

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Har du allerede købt den? Ellers er der jo Keddy 1002, eller 2002 som deles i tre dele, netop for at de skal være lettere at bære ind...

To normalt stærke personer og en sækkevogn løser det ellers...
Jeg søger brugte brændeovne på Blocket.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…

Bedste svar

Fröken Hjälplös Fröken Hjälplös sagde:
Finns det några hjälpmedel för att få in en sån pjäs i bilen och från bilen in till stugan och in i öppningen på den murade spisen??
Om du har den charm som din avatar indikerar, så kommer vi ett helt gäng!
Jag tar med mig bil + släp + pirra.
Ett par andra lättcharmade råskinn tar med sina muskler.
Du själv håller med glada tillrop och en pilsner när det är klart :)

När skall vi komma :cool:

• Synes
witten og 1 anden
  • Laddar…
Vi har jo baxarsekten på forummet, ingen problemer.

Protte

• Synes
KnockOnWood og 1 anden
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Hvis du har den charme, som din avatar indikerer, så kommer vi en hel flok!
Jeg tager bilen + trailer + sækkevogn med.
Et par andre let charmerede råskind medbringer deres muskler.
Du selv står for glade tilråb og en øl, når det er klaret :)

Hvornår skal vi komme :cool:
Tak Haha, det lyder jo fantastisk!! Jeg har en brændeovn, der skal ind gennem køkkendøren også. Kan vi tage alt på én gang?? Den skal hentes i Varberg og leveres til Trollhättan. Kan jo blive lidt besværligt at få et helt entourage med. Ligger og googler på vinsch nu. Overvejer, hvordan man fastgør den i traileren, og om "vinklen" spiller nogen rolle (om den sidder vandret eller lodret). Fandt en hos Biltema til 239kr....

Senest redigeret:
prototypen prototypen sagde:
Vi har jo baxarsekten på forumet, inga problem.

Protte
Hvad er det??

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.