3,266 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Hvordan afslutte en muret indervæg mod loftet?
Jeg skal opdele vaskerummet i kælderen for at bygge et badeværelse. Gulv og loft er beton. Jeg tænkte at mure væggen med lecablokke, men hvordan fastgør jeg den mod loftet? Det virker svært at få mørtel ind ovenpå sidste skifte, en centimeter under loftet.
Skillevæg som ikke er bærende? Sådanne skal ikke optage nogen laster fra etagedækket ovenfor, og afsluttes derfor nogle centimeter fra etagedækket. Spalten fylder man hensigtsmæssigt med skum eller mineraluld. I dit tilfælde det førstnævnte.
Får og får, det spiller jo ingen rolle, bare er det er mere arbejde, hvis du skal gøre den bærende.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Men man kan vel alligevel mure helt op, den bliver vel ikke bærende fordi den går helt op? Kan du ikke lægge mere mørtel i fugerne under det sidste lag sten så du kommer helt op til taget?
Jeg vil ikke have den bærende, jeg vil bare have, at den skal være stabil, så jeg kan flise på den uden at det sprækker. Mit spørgsmål var, hvordan man tætner mod loftet, så det er tilstrækkeligt for en vådrumsvæg. Afstanden til loftet kan jeg justere, jeg skal alligevel hakke til stenene for sidste omgang. Jeg overvejede, om væggen skal fastgøres mod loftet, så der ikke bliver bevægelser i samlingen, men det kan vel ikke gøres uden at gøre den bærende.
Klik her for at svare