har et garage af 145x45 regeltræ.

tænkte at plastre og sætte 45x45 som installationslag indenfor regelstammen

eftersom væggene er så pass høje 4,40 lå jeg på grænsen for hvad træet kunne klare og en konstruktør rådede mig til at indsætte et par 195x45, på hver side af vinduerne. jeg ville sove tryggere da sagde han (klog mand)
og derefter lime og skrue osb bag gipsen.

2 problemer kom jeg straks på ved at gøre dette.
1 det bliver svært at sætte liggende 45x45 indvendigt, da man har en lodret regel "i vejen" i hvert 3-4 rum (den ekstra 195er)
skal man alligevel sætte dem liggende, eller måske lige så godt at fodre op stående?

2 jeg kan ikke sætte plasten som jeg havde tænkt, på 145'eren, eftersom de samme regler er i vejen =)

kan heller ikke sætte plasten på 195'eren, altså bag osb'en hvis den skal limes til reglen?

kan jeg sætte plasten mellem osb og gipsen?

Du får fremstille 5 mm mellemstykker, så de horisontale 45x45 lægter flugter med de stående 45x195.

Skal garagen være opvarmet til stuetemperatur om vinteren? Hvis den kun er opvarmet lejlighedsvis eller til en lav vedligeholdelsestemperatur, bør du ikke have nogen plastik overhovedet, men derimod en form for mere dampgennemtrængeligt materiale.

Det er påreglet også udvendigt med 45mm så jeg skyder 195 ind så den ender 45 mm indenfor regelstammen tænkte jeg:)

Har kun tænkt mig at have vedligeholdelsesvarme, omkring 10 grader.. så måske mere over weekenden eller sådan hvis man skal være der og mekke.

Det vil nok være varmere derinde end udenfor for det meste iaf:)

Der bliver også overetage i rammeværkstagspærerne, delvist vil der sikkert være mere varme der end i garagen..

Helt ok med plast mellem osb og gips. Men du skal være meget omhyggelig med gennemføringerne for el og vvs i plasten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.