Jeg vil gerne flytte væg to steder og skifte ud, hvor sandsynligt er det, at denne løsning er mulig?

Den ene spænde er, som billedet viser, lidt kortere og den anden lidt længere. For det længere er der beton under til at hvile pillerne på, en stålbjælke er måske nødvendig?

For den kortere er limtræ nok, men hvordan er det med gulvet under for en så lang bjælke, er det nødvendigt at forstærke nedenunder helt ned i krybekælderen under støttepillerne?

Der er en overetage.

Billedet viser den nuværende planløsning til venstre og den tiltænkte til højre. Jeg har endnu ingen information om bærende vægge, så jeg antager, at alle er det.

• To plantegninger af en etage, viser nuværende og planlagt layout med markerede vægge og målinger for strukturelle ændringer.
M Mwelander sagde:
Jeg ville gerne flytte væg to steder og skifte af, hvor sandsynligt er det, at denne løsning er mulig?

Det ene spanner er som billedet viser lidt kortere og det andet lidt længere. For det længere findes der beton under, at hvile pillerne på en stålbjælke måske nødvendigt?

For den kortere er limtræ tilstrækkeligt, men hvordan er det med gulvet under for en så lang bjælke, er det nødvendigt at evt forstærke nedefra helt nede i krybekælderen under støttepillerne?

Der er en overetage.

Billedet viser nuværende planløsning til venstre og den påtænkte til højre. Jeg har endnu ingen information om bærende vægge så jeg forudsætter, at alle er det.
I hvilken retning ligger overetagens gulvbjælker?
Spærenes retning?

Taget ligger sådan her.
Billede kun for orientering, ikke i skala eller korrekt antal stole osv.

• Alternativ A plantegning med rumopdeling og bjælkelayout markeret i rødt, betongrund og balkens mål angivet. Ikke i skala.
Kommunen svarede i øvrigt så her ang. byggetilladelse til udvidelsen af dagligstuen

Vedrørende spørgsmålet om byggetilladelse til at bygge dagligstuen større, gør vi vurderingen, at det ikke kræves, hvis ingen andre tilbygninger er blevet foretaget siden nybygning, da ejendommen ligger uden for sammenhængende bebyggelse, og I derfor har mulighed for at benytte undtagelsen i 9 kap. 6 § Plan- og byggeloven, hvis tilbygningen ikke kommer nærmere end 4,5 m til skel. Kommer den nærmere, kræves naboens tilladelse fra den berørte nabo.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.