Har konstateret at jeg er kass til at slå søm i. Behøver mellem 5-7 slag med hammeren for at få en 4" søm i :(

Hvor dygtige er I?

Bruger sømpistol. Bang siger det så sidder den....

Hubbe2 sagde:
Anvender sømpistol. Pang siger det så sidder den....
Det gør jeg også. Men nogle gange går det ikke.

Mikael_L
Kommer jo lidt an på, hvad jeg slår den i ;) jeg slår dem i med 2 slag maks i vores vægge:cool: men vi har jo et hus af letbeton selvfølgelig :P

Hvis du holder mere i hammeren end du skriver indlæg på byggahus.se, så måske vanen bliver større? ;-) "Gudfader".

MrH sagde:
Hvis du holdt mere i hammeren end du skriver indlæg på byggahus.se så måske vanen bliver større? ;-) "Godfather".
HAHAHA.....d^_^b

Tre slag for 3" søm samt 4 slag på 4" søm med en Vaughan Ti-tech 16oz. Den bedste hammer, der nogensinde er fremstillet efter min mening.

Tror også, at en god hammer er blandt det vigtigste.

Synes det er mere interessant, hvor mange slag man behøver til fx 1000 4" i træk. Alle kan slå en søm i med et slag, men gentagelsen er det, der viser, hvem der kan spidse. Næste niveau er at gøre det opad, fx 3" i spredt panel i loftet.

Eller som min farfar sagde, da jeg var lille: "Du slår jo som lynet!!!!!" og åh, hvor blev jeg stolt!
Så fortsatte han: "Det rammer aldrig det samme sted to gange...." :(

.....eller som man har hørt nogle gange på byggepladser....hils fra mig, når du møder..... :D

Dagens tømrere er vel bedre til at holde i skruetrækkere. Helst med 1,3 Ah batteri så det ikke bliver for tungt. :)

MrH sagde:
Hvis du holdt mere i hammeren end du skrev indlæg på byggahus.se, så måske vanen bliver større? ;-) "Gudfader".
Hovedet på sømmet! :D
Skal jeg sige...:blushing:

/A

Bruger skruemaskine. Hele panelet, alle vindskeder, vinduesnicher og alt hvad det er, er skruet. Meget praktisk når man skulle skifte vinduer senere fx.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.