D
Hej,
Renoverer min lejlighed lige nu og har brug for at finde pæne tærskler. Jeg fandt dette billede (link til billede: https://pin.it/6xyv4maf523in2), og det er sådan, vi vil gøre det i vores lejlighed. En af tærsklerne har lidt mærkelige mål (150mm på det bredeste sted), og derfor ville det allerbedste være, hvis vi kunne købe en hel messingplade for at skære tærsklerne ud selv.

Hvor køber jeg sådan en som på billedet, og hvilken tykkelse tror I, jeg har brug for?

Tak på forhånd.

• Messingdørtrin mellem træ- og klinkegulv i en lejlighed, viser gylden plade integreret i overgangen for stilfuldt finish.
Senest redigeret:
Større pladeslageri kan klare det med alle mål, du behøver

• Synes
Danjuz
  • Laddar…
D Danjuz sagde:
en hel mässingplåt för att skära ut trösklarna själva.
Du klarer ikke at skære selv, plåtis klipper lige og pænt, bare fase/grate lidt pænt og så har du nok brug for en 3 mm så den tåler lidt og ikke deformeres

jeg har lignende hjemme, jeg kører på 0.7mm og den fungerer perfekt! tyndere ville absolut ikke fungere

ville også have anbefalet at gradiere lidt, ellers bliver det fandens skarpt i kanterne

Stemmer nok på op mod 3 mm med. Noget omkring millimeteren eller tyndere vil med en eller anden sprække eller niveauforskel afsløre ujævnheder. Lavede en ildstedsplan i messing i 2mm som blev rigtig godt, men havde ligget endnu bedre hvis den havde været 3mm.

Lad absolut blikkenslageren klippe, ingen chance for at gøre det pænt selv, og disse tykkelser klipper man ikke med saks, selv hvis man prøver. Stiksav langs skinen, hvis man end skal prøve.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.