nikasp
Låner trailer og skal til Västerås og videre mod Katrineholm og havde håbet at få med en storsæk et eller andet sted fra. Må være det mest svær-googlbare jeg har prøvet.

Det jeg finder er Molnsätra gård i Järfälla, men jeg er ikke ivrig efter at køre tilbage en masse mil (trailer i Västerås) og hvis jeg kigger på Beijer så skal de have 3800 kr for en tilsvarende sæk, hvis jeg har set rigtigt. Taknemlig for tips om hvor på vejen Sollentuna - Västerås - Katrineholm man kan finde alternativt billig hjemlevering.

Du må nok tage til linköping og lecafabriken hvis du skal have fat i billigere.

Købt på Hornbach men kan ikke huske prisen...

nikasp
Jeg blev mavekvalt, så sandsynligvis køber jeg en trailer næste uge og handler på Molnsätra Gård i Järfälla i løs vægt, stor forskel i pris mod almindelige storsække. Har været interesseret i en trailer længe, og den jeg skulle låne er optaget næste weekend. Den vil blive brugt.

"Vi har løs vægt samt i storsæk, har du trailer kan vi laste løst (billigere) Pris 1679kr for sæk samt løs vægt 4714kr/ton (1ton cs 4m3 = 1179kr/m3)"

Køb en trailer med overdækkede sider, ellers har du ikke mange kugler tilbage, når du kommer frem... :)

Skal du have dem i grunden skal du ikke have de almindelige leca-kugler men dem som har en overfladebehandling og betegnelsen K i navnet.

nikasp
Har du nogen link? Har ikke set noget om P ang det jeg har læst indtil videre. Havde du ikke også en gammel mullbänk i torp men ville ikke bruge leca pga kalk?

Sommartorparn sagde:
Skal du have dem i grunden, skal du ikke bruge de almindelige leca- kugler men dem, der har en overfladebehandling og betegnelsen K i navnet.

nikasp sagde:
Har du nogen link? Har ikke set noget om P ang det jeg har læst hidtil. Havde du ikke også en gammel mullbänk i torp men skulle ikke bruge leca pga kalk?
Jo, jeg fik rådet i en anden tråd her på forumet at det skulle være leca 12-20 K. Bogstavet K står for at det er kapillarbrydende. Almindelig leca er ikke tilstrækkeligt vandafvisende, men denne har en overflade der gør kuglerne vandafvisende. Tjek her indlæg t #29:
https://www.byggahus.se/forum/byggn...ullbank-forslag-2.html?perpage=15#post2472851

nikasp
nikasp sagde:
Ja, jeg har set, at man skriver 12-20K hos nogle forhandlere. På Webers egen side skriver de kun 12/20, så de tre størrelser, der er tiltænkt markisolering, ser ud til at være de gældende [link] På leca til blomster står der ikke, at det passer til dræning og markisolering osv.
Godt, bare så du dobbelttjekker, at det bliver korrekt!

Lecan, der bruges til blomsterkrukker, suger vand til sig (hvilket du kan teste selv...). Der går nogle rygter om folk, der har fået problemer med skimmel og svamp efter at have fyldt grunden med leca, og at det skulle skyldes den forkerte type leca. Ved ikke, hvor meget sandhed der ligger bag, men jeg stødte på lidt af den slags fra fora og andet, da jeg googlede.......

nikasp
Yes, jeg har besluttet mig for leca nu. Det føltes ret tørt i muldbænken, selv i træet, som er rådnet på det dårligste sted, så at grave lidt ud og fylde op med leca tror jeg på. Eftersom det kun bliver skuregulv (plastmat før...) samt får tørre ud i flere uger, så burde det blive endnu tørrere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.